2009-11-18, 10:23
Medlem
Jag har ett litet problem. Jag vill att ljudet från windows media player ska gå till en specifik ljud utgång. Är detta möjligt att göra?
Kör vista med följande audioutgångar.
USB-headset(mic,hörlurar)
3,5mm fram urttag hörlurar
3,5mm back urttag högtalare

När jag spelar musik så skulle jag vilja att dom hamnar i hörlurarna och inte USB headsettet men för att kunna göra det så måste jag avaktivera USBheadsettet.
Anledningen till att jag använder ett headset och ett st hörlur är för att spelar jag musik i headsetet så är ljudkvaliten ganska kass och sedan framförallt så hörs det ut. Det verkar som om när hörlurarna sitter i på framsidan så dör ljudet i högtalarna. Om jag av aktiverar USB headsettet och det ringer så får min telefonprogram(UNO mjuk) spader och säger det finns ingen mic(!) även om jag aktiverar usb headsettet igen.

Några ideér hur man ska lösa detta?
Citera
2009-11-19, 17:36
Bannlyst
Vad har du för ljudkort?

I inställningarna för Realtek HD Audio så kan man ändra "Mute the rear output device, when a front headphone is plugged in" om man vill.

Kolla om du har någon liknande inställning.
Citera
2009-11-20, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Vad har du för ljudkort?

I inställningarna för Realtek HD Audio så kan man ändra "Mute the rear output device, when a front headphone is plugged in" om man vill.

Kolla om du har någon liknande inställning.

Har en dellburk men du verkar ha missförstått mitt problem. Att den skickar ljudet till fronten är igentligen inte ett problem. Problemet är att jag vill att ett program ska skicka till en viss ljudutgång dvs USB högtalarna/mic.
Citera
2009-11-20, 09:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Det går att göra med VAC.
http://software.muzychenko.net/eng/vac.html
Citera
2011-02-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det går att göra med VAC.
http://software.muzychenko.net/eng/vac.html

Tack så jävla mycket! letat efter något liknande länge.

Hittade en utan trial på piratbryggan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in