2009-11-17, 23:35
Medlem
sprithitlers avatar
I min erfarenhet så är rasismen vanligare bland invandrare än bland Svenskar.
Såväl rasismen gentemot andra invandrargrupper som gentemot Svenskar.
Vidare brukar rasismen vara mycket mer definierad, där Svensken tycker illa om invandrare "för att de stör, finns överallt nuförtiden och kostar skattepengar" och i vissa fall även för att " de stjäl och tar våra jobb" så är många invandrare mer definierade, de hatar judar för att de finns, de hatar Iranier för att de inte är araber, Syrianer för att de är kristna, kurder för att de är lömska och svensken för att han är framgångsrik, kristen, lättlurad, godmodig, ställer upp på att försörja andra, låter sina döttrar ha ett eget liv, etc. Ett avsevärt mer definierat hat som inte sällan dessutom brinner hetare än svenskens eventuella rasism.
Citera
2009-11-17, 23:37
Medlem
Själv är jag chilenare och min far är väldigt rasistiskt när det gäller araber/turkar och negrer. Förstår honom
Citera
2009-11-17, 23:51
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceNasa
Själv är jag chilenare och min far är väldigt rasistiskt när det gäller araber/turkar och negrer. Förstår honom

Skönt! Lite sydamerikanskt drag under galoscherna är vad Sverige behöver just nu.

För din info så anser jag att sydamerikaner är lika lite "blattar" som finnar är.
Citera
2009-11-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Skönt! Lite sydamerikanskt drag under galoscherna är vad Sverige behöver just nu.

För din info så anser jag att sydamerikaner är lika lite "blattar" som finnar är.

Rövslickande detected.
Jag är säker på att du hade gnällt lika mycket som du gör nu om det fanns 1 mil sydamerikaner här i Sverige. Bedöm individen, inte var de kommer ifrån.
Citera
2009-11-18, 00:39
Medlem
tclaessons avatar
Rasism i dess rätta bemärkelse är såklart dåligt, oavsett vem det är som är det. Däremot klassas ju numera alla som yttrar något negativt om dagens massinvandring automatiskt som rasist. Dock kan man ju fråga sig vem som egentligen är rasist, den som yttrar något kritiskt angående invandringen (som inte är rasist/nazist flosker, såklart), eller den som skriker "RASIST" på en gång. Det är ju faktiskt den som skriker rasist som gör skillnad på folk och folk....

Rasism = dåligt!
Citera
2009-11-18, 00:51
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Har inga problem med det. Finns inget som säger att man måste vara Nordbo eller av Germanskt ursprung för att vara 'rasist'

Jodå, det finns det visst det!! den svenska PK diskrimineringskultur som råder i landet, har påbjudit att enbart etniska svenskar eller personer som genom sitt utseende kan tas för etniska svenskar per definition kan kallas rasister.
Citera
2009-11-18, 01:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

App app app... trodde bättre om dig, Donco! Sydamerikaner är inte lika lite blattar som finnar.
Senast redigerad av Skogsvatte 2009-11-18 kl. 01:07.
Citera
2009-11-18, 01:33
Medlem
dymcos avatar
luktar Donco

http://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE&feature=related
Citera
2009-11-18, 01:47
Medlem
Citat:

jävla rövslickare håll käften.
Om vi skulle byta ut alla invandrare mot latin amerikaner så skulle Sverige inte finnas. vet du ens hur mycket brott latin länder(t.ex Colombia) har?
Citera
2009-11-18, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
Vad tycker ni svenskar/rasister om invandrare som är rasister?

Det finns en del iranier som är det(och andra invandrare såklart), och ett bra exempel är qahban Nalin Pekgul

Vilka är hon rasist emot?
Citera
2009-11-18, 05:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dymco
luktar Donco

http://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE&feature=related
Citera
2009-11-18, 10:20
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Rövslickande detected.
Jag är säker på att du hade gnällt lika mycket som du gör nu om det fanns 1 mil sydamerikaner här i Sverige. Bedöm individen, inte var de kommer ifrån.

Så länge vi är enade mot araberna, negrerna, albanerna och zigenarna så är jag rätt så nöjd faktiskt.

Tyvärr är ju dock de sydamerikaner som kommer hit idag uteslutande snyltare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in