Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Verkar som att de flesta som kommer från windows gillar mac
Men hur är det om man kommer från linux?
Är det någon här inne som har bytt från linux till mac? Är sugen på att köpa en ny dator och har aldrig testat mac mer än osx86 tiger, där inget fungerade :P
körde i många år windows och blev innerligt less. så för ett och ett halvt, två år sen körde jag in lite olika linuxdistar och fastnade vid ubuntu. jag slängde ut windows från burkarna, för ärligt talat; världens största os är bara skit. det har till sin fördel att den köpt marknaden och (nästan) allt utvecklas bara för win.
så för nästan ett år sen köpte jag en macbook 13" och blev kär direkt. den har allt. och stabiliteten är sinnessjuk! jag måste erkänna att jag sitter mer med linux då det finns mer möjligheter till att ändra och anpassa, någonting jag saknar på macen, men i prestanda är det snäppet över linux... de har ju möjligheterna att utveckla mer riktat i o m att de har ett ganska begränsat hårdvaruutbud...
och styrplattan då! surfning har aldrig varit smidigare än med en mac!
har bara windows kvar på en gammal laptop jag mest leker med olika distar med (dual boot) för att kunna uppgradera min mobiltelefons programvara, i övrigt är windows bannlyst i mitt hem.
EDIT: som kanske framgår: varför konvertera när man kan använda båda två