Jag gissar att det hr r anledningen till att man har en gammal oanvnd anvndare hr p flashback, so here goes.
Jag har ett spelrelaterat problem, eller grafikrelaterat snarare.
Varje gng jag spelar ett spel som inte r world of warcraft s hnder ngot ganska konstigt, nmligen att jag inte kan starta ett annat spel utan att starta om datorn. Felmeddelandet jag fr r att Direct X saknas och behver uppdateras.
Det lustiga r att frsta gngen jag startar ett spel, vilket som helst, efter en datoruppstart s fungerar det utan problem, det r andra gngen jag frsker starta ngot som felmeddelandet dyker upp.
Det dr om att allt r frid och frjd frsta gngen jag startar ett spel r vl inte heller helt sant. Dock gller detta problem bara WoW, texturer frsvinner och blir genomskinliga, detta gr att tillflligt lsa genom att ndra upplsning (ibland r detta inte mjligt d textur/skins fr esc menyn i spelet frsvinner)
Spelet brukar krasha efter ngon minut av textur fuckup.
Installera om spelet ville inte fungera, s d r det enda jag kan komma p grafikkort (vilket jag nyligen uppdaterat drivers till).
Info:
Processor: 2.6 gb amd quadcore
Ram: 4gig ram (dock win xp 32 bit s endast 2 gig utnyttjas afaik) (kan det vara ram minnet som inte samarbetar och orsakar att texturer frsvinner?)
Grafik: ATI Radeon Hd 45550
Hoppas den infon rcker och att det hr r rttpostat.
Senast redigerad av Blcksvamp 2009-11-17 kl. 18:33.