2009-11-17, 17:56
Medlem
Jag gissar att det hr r anledningen till att man har en gammal oanvnd anvndare hr p flashback, so here goes.

Jag har ett spelrelaterat problem, eller grafikrelaterat snarare.
Varje gng jag spelar ett spel som inte r world of warcraft s hnder ngot ganska konstigt, nmligen att jag inte kan starta ett annat spel utan att starta om datorn. Felmeddelandet jag fr r att Direct X saknas och behver uppdateras.
Det lustiga r att frsta gngen jag startar ett spel, vilket som helst, efter en datoruppstart s fungerar det utan problem, det r andra gngen jag frsker starta ngot som felmeddelandet dyker upp.

Det dr om att allt r frid och frjd frsta gngen jag startar ett spel r vl inte heller helt sant. Dock gller detta problem bara WoW, texturer frsvinner och blir genomskinliga, detta gr att tillflligt lsa genom att ndra upplsning (ibland r detta inte mjligt d textur/skins fr esc menyn i spelet frsvinner)
Spelet brukar krasha efter ngon minut av textur fuckup.

Installera om spelet ville inte fungera, s d r det enda jag kan komma p grafikkort (vilket jag nyligen uppdaterat drivers till).

Info:
Processor: 2.6 gb amd quadcore
Ram: 4gig ram (dock win xp 32 bit s endast 2 gig utnyttjas afaik) (kan det vara ram minnet som inte samarbetar och orsakar att texturer frsvinner?)
Grafik: ATI Radeon Hd 45550

Hoppas den infon rcker och att det hr r rttpostat.
Senast redigerad av Blcksvamp 2009-11-17 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in