2009-11-17, 18:58
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Tycker också att det är ett bra förslag, känns inte som att fruktdeserter och liknande passar bland den vanliga maten

Nej precis. Så tänker jag också.

Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Tycker det är en strålande idé. Jag hade varit en trogen besökare och postare i det forumet kan jag lova

Samma här, skulle också bli en trogen besökare! Faktum är att jag redan har en tråd på lager som jag tänker starta snart känner jag. På tal om bakning. Så en sån del tror jag kommer att bli användbar!

Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Ja, förlåt, jag missuppfattade där.
Ingen skada skedd, catso! Lätt hänt att det blir misstag sådär.
Senast redigerad av supermassive 2009-11-17 kl. 19:07.
Citera
2009-11-17, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
En tråd ja. Jag pratar om en forumdel för bland annat bakverk, inte bara bilder utan mer än så.

Ja, förlåt, jag missuppfattade där.
Citera
2009-11-17, 19:41
Medlem
Snövits avatar
Nope jag gillar inte idé. Ska matforumet delas upp så vill jag i så fall bli av med allt som inte handlar om att man tillagar, bakar och fixar själv i en egen del.

Tex färdigprodukter, glass, godis, chips m.m. som egentligen inte alls har med matlagning medtoder och redskap att göra.
Citera
2009-11-17, 19:52
Medlem
SimonW50s avatar
Jag tycker det är en super ide. Om man också postades recept på sakerna så skulle jag antagligen hänga där endel

Älskar att baka men gör det sällan.
Citera
2009-11-17, 19:54
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nope jag gillar inte idé. Ska matforumet delas upp så vill jag i så fall bli av med allt som inte handlar om att man tillagar, bakar och fixar själv i en egen del.

Tex färdigprodukter, glass, godis, chips m.m. som egentligen inte alls har med matlagning medtoder och redskap att göra.
Det kan jag hålla med om, köpa något färdigt har väl inte så mycket att göra med tillagning att göra men för att vidareutveckla då om det inte framkom (ja min syn på det iaf, vet inte om det går ihop med vad TS menade) så är ju jag iaf mer intresserad av att diskutera själva bakningen och tillagningen av dom sakerna som är nämnda i trådnamnet. Prata om vilka färdigköpta ( ) kanelbullar som är bäst känns väl mindre aktuellt för mej iaf.
Citera
2009-11-17, 19:59
Medlem
Ja och att diskutera dessa färdiga smulpajer som bara är att skicka in i ugnen borde man bli bannlyst för isåfall!

Jag skulle vilja se ett forum där man kan diskutera olika bakverk/desserter och gärna recept och tips på hur man bäst lyckas osv. Och mycket bilder - bakverk och liknande måste man bara nästan ha bilder på om det ska bli kul
Citera
2009-11-17, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit

Glass, godis och chips går ju även att göra själv Jag är med TS
Citera
2009-11-17, 20:12
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Det kan jag hålla med om, köpa något färdigt har väl inte så mycket att göra med tillagning att göra men för att vidareutveckla då om det inte framkom (ja min syn på det iaf, vet inte om det går ihop med vad TS menade) så är ju jag iaf mer intresserad av att diskutera själva bakningen och tillagningen av dom sakerna som är nämnda i trådnamnet. Prata om vilka färdigköpta ( ) kanelbullar som är bäst känns väl mindre aktuellt för mej iaf.
Nej nej, färdigköpt som exempelvis färdigköpta kanelbullar är heller inte aktuellt för mig. Jag menade alltså att delen innehåller trådar kanske om hur man går tillväga när man bakar bullar, eller hur man gör en kladdkaka kladdig i mitten. Även hemmagjort godis såsom kolor, bräck osv. Man kan dela med sig av recept, bilder, diskutera kring bakning och ja, allt sånt där.
Citera
2009-11-17, 20:32
Medlem
najass avatar
Ett tips i all välmening är att gå igenom de postade trådarna som här har lagts fram som argument, och ta bort alla som det inte postats i det senaste halvåret.

Vill ni verkligen få gehör för detta så tror jag inte ni kan komma dragandes med trådar som det senast postades i år 2006.

Så en lista på 25-30 trådar där det diskuterats inom åtminstone det senaste halvåret (allra helst betydligt aktuellar än så - säg senaste månaden) är nog vad som krävs. De nu postade listorna tror jag knappast väger så tungt vad gäller att bedöma behovet.
Senast redigerad av najas 2009-11-17 kl. 20:36.
Citera
2009-11-17, 20:39
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Glass, godis och chips går ju även att göra själv Jag är med TS

Ja och när man gör det själv bör det höra hemma i ett forum för tillagning, bakning m.m. och när man köper det färdigt och vill diskutera smaken så bör det vara ett eget forum. Jag tycker den fördelningen är mer berättigad än mellan bakverk, efterrätter och matlganing och förreätter.
Citera
2009-11-17, 21:40
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ett tips i all välmening är att gå igenom de postade trådarna som här har lagts fram som argument, och ta bort alla som det inte postats i det senaste halvåret.

Vill ni verkligen få gehör för detta så tror jag inte ni kan komma dragandes med trådar som det senast postades i år 2006.

Så en lista på 25-30 trådar där det diskuterats inom åtminstone det senaste halvåret (allra helst betydligt aktuellar än så - säg senaste månaden) är nog vad som krävs. De nu postade listorna tror jag knappast väger så tungt vad gäller att bedöma behovet.
Ja nu tittade jag faktiskt inte så noga på de trådar jag länkade till men vågar man anta (eller kanske inte håller som argument) att det kanske inte startas så mycket trådar då på grund av att "Diskussioner om matlagning, metoder och redskap." kanske inte känns som en naturlig plats att lägga ett ämne om bakning på? Har själv varit inne och tittat lite då och då och kommer inte på rak arm ihåg att jag sett så mycket om bakning.

Men personligen skulle jag vara mer än nöjd om man kunde lägga sådana trådar/diskussioner i den kategorin och om man la till bakning eller något i forumsbeskrivningen så voe väl inte det så dumt.
Citera
2009-11-17, 22:15
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Men personligen skulle jag vara mer än nöjd om man kunde lägga sådana trådar/diskussioner i den kategorin och om man la till bakning eller något i forumsbeskrivningen så voe väl inte det så dumt.

Ja att döpa om forumet tycker jag kan vara en bra ide. Kanske med underrubrik?

Matlagning och baknin
- diskussioner om metoder, tillredning, redskap m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in