• 1
  • 2
2009-11-17, 23:02
Medlem
Ptja
Många är överns om att det dämpar symptomen. vilket inte är så förvånande.
Dock verkar även många tycka att det drar ut på sjukdomen.

Enligt wikipedia så påverkar det immunsystemet både posetivt och negativt.
Antiinflamatoriska egenskaper förstärks vilket inte hjälper mot flunsan.
Kroppstemperaturen blir i regel lägre vilket är dåligt om man inte har för hög feber förstås.

Kommer han att må bättre av cb, jo det borde han göra finns det risk att det förlänger / förvärrar sjukdomen ptja inte otroligt ialf
Citera
2009-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ezzey
är cannabis verkligen en bra ide vid flunsa.
cb dämpar imunförsvaret så vitt jag vet.

iofs vet jag inte hur mycket men dagliga brukare har mycket lättare att bli förkyld o dyl.

Hur det än ligger till känns det som det kvittar då alla har olika starkt immunförsvar + 9053 andra faktorer som spelar in om man blir sjuk eller inte. Jag har rökt dagligen i flera år och minns inte senast jag var sjuk, och nej, det beror inte på att mitt minne är bortrökt. Samtidigt vet jag nykterister som blir sjuka stup i kvarten. Så.. känns som det är hugget som stucket för det flesta om de röker eller inte.
Citera
2009-11-18, 01:23
Medlem
jimmypages avatar
Idiotiskt tips att röka (vad det än är) under en influensa som uppenbarligen slår på lungorna och vi knappt vet någonting om.

Vad gäller febernedsättande skulle jag rekommendera Ipren (som inte innehåller paracetamol) snarare än Alvedon, eftersom svininfluensan verkar ha en tendens att belasta valfria vitala organ. Och paracetamol belastar levern ganska mycket (i alla fall när det gäller folk med belastad lever, vilket troligen är en övverrepresenterad grupp i detta delforum).

Ska någon drog intas, gör det måttligt är mitt råd.
Citera
2009-11-18, 02:08
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazlokovacs
Jag har rökt dagligen i flera år och minns inte senast jag var sjuk, och nej, det beror inte på att mitt minne är bortrökt. Samtidigt vet jag nykterister som blir sjuka stup i kvarten. Så.. känns som det är hugget som stucket för det flesta om de röker eller inte.
Jag har rökt sedan jag var 16. Idag är jag 42 och hade min senaste rejäla förskylning då jag var 28...
Citera
2009-11-18, 10:08
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmypage
Idiotiskt tips att röka (vad det än är) under en influensa som uppenbarligen slår på lungorna och vi knappt vet någonting om.

Vad gäller febernedsättande skulle jag rekommendera Ipren (som inte innehåller paracetamol) snarare än Alvedon, eftersom svininfluensan verkar ha en tendens att belasta valfria vitala organ. Och paracetamol belastar levern ganska mycket (i alla fall när det gäller folk med belastad lever, vilket troligen är en övverrepresenterad grupp i detta delforum).

Ska någon drog intas, gör det måttligt är mitt råd.

Cb vidgar lungorna, fråga smoker med astma, de kan intyga att man andas bättre efter några bloss.

Dock skulle jag undvika andra grejer som påverkar andningen av just det skälet.
Citera
2009-11-18, 10:12
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rindal
Som topic säger vad för smärtstillande läkemedel eller drogerr kan man ta utan att utsätta sig för fara?

Febern jag har är sjuuuuuuuk!

Jag tycker inte att du ska ta nåt alls. Annat än det din doktor ordinerar dig. Du kan liksom vänta tills du är frisk från svininfluensan innan du börjar droga igen va? Eller är du beroende?
Citera
2009-11-18, 19:43
Bannlyst
Lite opiater när man är sjuk är ju bara ett måste, om man inte gillar att må skit då. Kanske smart och ta lite mindre dos än vanligt, speciellt om man är riktigt sjuk. Ligga och dundernodda är väl inte att reka om man torskat på svinfläns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in