• 1
  • 2
2009-11-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cockatoo
Tre sjuttisar får jag det till:

6 gram alkohol per 4 cl sprit=1,5 gram alkohol per gram sprit=ungefär 100 gram alkohol per sjuttis, om en sjuttis är sjuhundra gram.

Trehundra gram alkohol=5,2 promille en timme efter senaste drinken, för en 80 kilos man.
Korrekt såg jag nu. Som sagt var jag gravt förvirrad och trött vid skrivtillfället :P

Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Så i runda slängar, 6 dl starksprit på 1 timme leder till akut alkoholförgiftning.
Kan inte stämma. Jag drack 35cl vodka + typ 2 liter öl på under 1 timme när jag var 14 (70kg) och hade min 3:e fylla. Detta skulle betyda att jag intagit ca 90-100gram alkohol dvs. lika mycket som 6dl sprit. Minns inget från kvällen men inte fan blev jag förgiftad iaf.
Senast redigerad av Logz 2009-11-26 kl. 22:30.
Citera
2009-11-26, 23:18
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Korrekt såg jag nu. Som sagt var jag gravt förvirrad och trött vid skrivtillfället :P

Kan inte stämma. Jag drack 35cl vodka + typ 2 liter öl på under 1 timme när jag var 14 (70kg) och hade min 3:e fylla. Detta skulle betyda att jag intagit ca 90-100gram alkohol dvs. lika mycket som 6dl sprit. Minns inget från kvällen men inte fan blev jag förgiftad iaf.
att drabbas av minnesförlust kan nog räknas som ett tecken på mer eller mindre akut förgiftning. senär det även så att en 14-årigs minne oftast påverkas rätt kraftigt redan någon dag efter även om han kommer ihåg merparten av kvällen. spriten kanske var 2 dl, och merparten blev utspillt, eller var rejält vattenskadat redan från början.. ölen kanske spyddes upp strax efter att den nått magsäcken... osv..

dricker man 6dl 40% sprit på en timme utan däcka så är man antingen väldigt stor, eller väldigt van att dricka. jag har varit berusad i princip varje dag i över 5 år, och har ändå svårt att hantera mer än 70cl sprit på en hel kväll.
Citera
2009-11-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
att drabbas av minnesförlust kan nog räknas som ett tecken på mer eller mindre akut förgiftning. senär det även så att en 14-årigs minne oftast påverkas rätt kraftigt redan någon dag efter även om han kommer ihåg merparten av kvällen. spriten kanske var 2 dl, och merparten blev utspillt, eller var rejält vattenskadat redan från början.. ölen kanske spyddes upp strax efter att den nått magsäcken... osv..

dricker man 6dl 40% sprit på en timme utan däcka så är man antingen väldigt stor, eller väldigt van att dricka. jag har varit berusad i princip varje dag i över 5 år, och har ändå svårt att hantera mer än 70cl sprit på en hel kväll.
Fråga mig inte hur jag lyckades men det var den första gången i mitt liv som jag drack vodka. Fick i mig allt utom möjligtvis ca 2 33cl öl på under en timme. Med gud som vittne. Grundade med några öl och gick sedan loss på flaskan och tog stora klunkar rent. När den var slut blev det några fler öl. Vi blir utskickade från festen, går mot skolan. Svart...

Känns som jag skrivit detta förut
Senast redigerad av Logz 2009-11-27 kl. 00:32.
Citera
2009-11-27, 00:54
Bannlyst
En ganska dum grej men ändå.

Jag injicera 43% alkohol en gång, då kändes det som döden inte var långt borta iaf. Fick jävligt ont i njuren efter det kommer jag ihåg.
Citera
2011-06-21, 00:30
Medlem
SimpsonsRockars avatar
Klunka HB med ölbong problem solved!
Citera
2014-12-25, 12:33
Bannlyst
Tre-fyra pavor sprit på typ 1 timme borde väl funka för det?
Citera
2019-01-03, 00:29
Bannlyst
har idag köpt en flaska vodka och 1l vitt vin, 13%.

Ifall jag dricker allt på ca en timme, kommer jag att dö då?

väger 55kg, kvinna, nästan ingen alkoholvana sedan tidigare.

...hur kommer det kännas att dö av detta?
svimmar jag, så att det blir smärtfritt?
hur lång tid tar det att svimma?
gör det ont?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här