• 1
  • 2
2025-06-30, 03:22
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jättegammal tråd men ville ställa samma fråga:

Min erfarenhet av röka är att jag blir trött, introvert, och efter ett tag om jag röker mer: illamående. Jag får ingen eufori, inga direkt positiva effekter - förutom ett intresse att titta på saker.
Eftersom jag tänkte att det var udda testade jag olika varianter, och också grönt (började med brunt) och samma effekt hela tiden. Det positiva är en sorts avslappnad fokus på detaljer - men det är det.

Jag fick också dagen efter en rätt specifik nedstämndhet som höll i sig som en baksmälla.

Som flera säger så var det aldrig nån fara. Som värst fick jag en panikattack när jag rökt för mycket, men vinsten med att ha haft dom förr är att man är väldigt van att hantera dom (satt ner själv, tog det lugnt, drack vatten och andades mjukt tills det gick över)

Så efter litet snack med en bekant som påstog att det är kombon av en medicin som ska hålla dina nivåer i shack som gör det. Man blir liksom aldrig euforisk utan bara MER trött.

Så nekrobump: har ni andra som tar antidepp (citalopram i mitt fall) fått samma effekt?

Nej. Utan hasch har inte några sådana effekter. Det är inte farligt att blanda någonting med cannabis. Till skillnad mot alkoholen som man absolut inte får blanda med någonting. Det kan vara livsfarligt.

Jag tror mycket bottnar i det. Att vi ser cannabis som en sorts narkotika, som alkoholen vi alla är så vana vid. En drog. Tvärtom, det är ett naturläkemedel som ger ett behagligt rus.

Att det inte är för alla är dock ett faktum. En av mina vänner blir som dig. Kan lägga sig raklång på golvet och bara stänger av, han svarar på tilltal men det är typ allt.

Jag tycker inte att man ska använda hasch som en drog utan som alla andra naturläkemedel. Regelbundna doseringar varje dag och trappa upp med tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in