2009-11-16, 12:52
Medlem
BagareBengts avatar
Upplever TS "dubbelpostning" som ett reellt problem?
Allt behöver inte regleras i regler, lite kan lämnas till moderatorns magkänsla och goda omdöme.
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
Har alltid förundrats hur alla orkar sitta ocg pilla ihop alla dessa citat i ett och samma inlägg..
Tryck citera, markera allt, kopiera, gå bakåt i webläsaren, tryck citera på nästa, klistra in, markera allt, kopiera, gå bakåt i webläsaren u.z.w.

Jättejobbigt...
Citera
2009-11-16, 13:10
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Allt behöver inte regleras i regler, lite kan lämnas till moderatorns magkänsla och goda omdöme.

Tryck citera, markera allt, kopiera, gå bakåt i webläsaren, tryck citera på nästa, klistra in, markera allt, kopiera, gå bakåt i webläsaren u.z.w.

Jättejobbigt...

Ja.

Är man lat så är man.

Handlar väl kanske om en vanegrej. Man kanske får flow i det om man gör det några gånger.

/slapptasken
Citera
2009-11-16, 14:57
Medlem
Bofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt

Sökte mer klarhet i frågan. Dock höjer man litet på ögonbrynen när man ser fyra-fem inlägg i rad av samma användare, särskilt när alla ter sig farsartade.

Att överlämna detta till moderators magkänsla (godtycke) tycker jag inte tyder på något gott omdöme alls. Någon slags förutsägbarhet måste det finnas i systemet. Och om ingen någonsin drabbas, varför inte bara gå ut med att det är helt ok?
Citera
2009-11-16, 16:29
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofink
Att överlämna detta till moderators magkänsla (godtycke) tycker jag inte tyder på något gott omdöme alls. Någon slags förutsägbarhet måste det finnas i systemet. Och om ingen någonsin drabbas, varför inte bara gå ut med att det är helt ok?
Jag tycker att det tillhör området "vad som är god forumsed" och inte är någon regelverkssak och då är det moderatorernas godtycke som avgör.
Citera
2009-11-16, 17:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
En liten liknelse verkar vara på sin plats.
Om du har fest hemmavid och några nära vänner som du litar på är med dig, vad sker då ifall det kommer några ½ om ½ okända som då och då tillför något men också relativt ofta tramsar eller beter sig ohyfsat?
Sannolikt tar du hand om situationen efter eget (god)tycke eller så gör dina pålitliga vänner det, för att festen skall kunna fortsätta med trivsel och trevnad.

Admin (1, 3, 4) är festarrangören, moderatorerna är pålitliga vänner - och alla vi andra är bjudna så länge vi följer arrangörens (och hans vänners) regler och (god)tycke.

Eller?
Citera
2009-11-16, 18:01
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En liten liknelse verkar vara på sin plats.
Om du har fest hemmavid och några nära vänner som du litar på är med dig, vad sker då ifall det kommer några ½ om ½ okända som då och då tillför något men också relativt ofta tramsar eller beter sig ohyfsat?
Sannolikt tar du hand om situationen efter eget (god)tycke eller så gör dina pålitliga vänner det, för att festen skall kunna fortsätta med trivsel och trevnad.

Admin (1, 3, 4) är festarrangören, moderatorerna är pålitliga vänner - och alla vi andra är bjudna så länge vi följer arrangörens (och hans vänners) regler och (god)tycke.

Eller?
Ganska fin och förklarande liknelse faktiskt
Citera
2009-11-16, 19:02
Medlem
es6packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tror att en del av problemet ligger i att en del inte klarar detta med "citera flera"
Då citerar de ett inlägg i taget.

Vissa forum slår samman inlägg från en och samma medlem om de postats i rad och ingen har postat emellan.

Jag antar dock att det är OK hur man än gör.

Flashscript så kan man citera flera.

Case closed.
Citera
2009-11-16, 19:08
Medlem
Dubbelposting brukar vara allmänt accepterat här på FB FÖRUTSATT att du inte kan editera din föregående post. Händer ofta för mig att jag vill tillägga något efter en timme.
Och dubbelpost av misstag skall man självklart editera och skriva att man gjorde fel.
Citera
2009-11-16, 19:08
Medlem
The Crashs avatar
När jag skrivit en megalång text så brukar jag inte citera någon i slutet på texten.
Citera
2009-11-17, 08:30
Medlem
Bofinks avatar
Mod som tog sig tid att redigera trådtiteln, kunde inte förmå sig att även svara på frågeställningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Dubbelposting brukar vara allmänt accepterat här på FB FÖRUTSATT att du inte kan editera din föregående post. Händer ofta för mig att jag vill tillägga något efter en timme.
Och dubbelpost av misstag skall man självklart editera och skriva att man gjorde fel.

Jag menade snarare att dubbelposta av organisatoriska, rent estetiska eller strukturskäl, alternativt ren lättja.

---

micaele:

Flashbacks ambitionsnivå ligger på en hemmafest arrangerad av admin?

Forumet känns redan extremt hårt reglerat för den liknelsen, för att inte tala om storleken, uppdelningen, att det är i stort sett obegränsat och publikt. Det rör sig snarare om en större festival.
Senast redigerad av Bofink 2009-11-17 kl. 08:36.
Citera
2009-11-17, 09:22
Medlem
micaeles avatar
Citat:
micaele:

Flashbacks ambitionsnivå ligger på en hemmafest arrangerad av admin?
Det sa jag inte, även om man kanske kan tänka sig något sådant. Det var bara en liknelse, ingenting annat. Att sköta en fest eller ett forum är inte så olikt i sak, även om ambitionsnivån är bra mycket högre - på festen?
Citera
2009-11-17, 09:27
Medlem
Greyforms avatar
Jag har aldrig haft några problem med att skriva [ quote = namn ]text[ / quote ]...
Sedan, om man har flashscript blir det hela mycket enklare med Citera Flera-knappen. Om man sedan vill citera ett inlägg som inte finns med i "Översikt av ämnet", är det väl bara att öppna upp tråden i en annan flik, alt. ett annat fönster och kopiera texten därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in