2024-07-30, 10:48
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-07-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Tänk såhär istället; om du inte tar en master alls, vad har du för jobbutsikter då? Ingenjörer kan få jobb på bra många olika arbetsplatser redan med en YH-utbildning. Din master är bara pricken över i:et, ite en begränsning. Jag hade fokuserat på det jag vill, alltså i ditt fall flygplan, så kommer du inte alls begränsa dig. Det är inte som att flygplansteknik inte är användbar någon annanstans. Många ingenjörsavdelningar kan applicera olika delar av en ingenjörsutbildning oavsett om det är specialinriktat eller ej. Se det som en bonus att du lättare kommer i kontakt med just flygplan men inte som et hinder att alla andra tekniker nu är utom räckhåll.

Tack för svaret, det är klokt det du skriver. jag kommer nog köra på flygteknik, livet är för kort för att inte satsa på det man tycker om
Citera
2025-04-12, 01:19
Medlem
Tja! Har bestämt mig för att plugga maskinteknik i höst, på antingen LTH eller CTH. Är någon av skolorna uppenbart bättre i kvalite på utbildning, jobb efter examen och liknande? Just nu lutar det åt Lund mest på grund av studentlivet.
Citera
2025-04-14, 21:38
Medlem
LTH eller Chalmers?

Tja! Har bestämt mig för att plugga maskinteknik i höst, på antingen LTH eller CTH. Är någon av skolorna uppenbart bättre i kvalite på utbildning, jobb efter examen och liknande? Just nu lutar det åt Lund mest på grund av studentlivet.
Citera
2025-04-15, 08:28
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Vill du ha studentliv så är lund klart bättre.

Chalmers ligger i Göteborg så viss kontakt med de stora industrierna finns, men det kvittar nog egentligen.

Vi har ingen "Ivy-League" i sverige, så länge man inte läst på de allra skummaste orterna så är det lungt
Citera
2025-04-15, 08:40
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem