• 1
  • 2
2009-11-15, 18:41
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
Har du ingen polare som är hyffsad på datorer?

Annars åk till nån gymnasieskola och be dom ta en titt på den.

Gratis och oftast rätt kunniga lärare med mycket utrustning.

Jag är rätt hyfsad på datorer ^^ men just nu står det helt still , skyller på att jag är sjuk
Citera
2009-11-15, 18:56
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degerlunden
Det är väldigt enkelt att plocka ur den sålänge man inte har tummen mitt i handen.

För att koppla in den i en stationär dator så kan du använda dig av massor av olika metoder.
Enklast är om du plockar ut hårddisken först för att se vad det är för gränssnitt på den för att sedan komplettera med kabeln till stationära.

nu har jag den framför mig. Gränssnitt?
Citera
2009-11-16, 14:09
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak

bump
Citera
2009-11-16, 14:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Med hjälp av USB 2.0 till SATA/IDE 2.5"/3.5" adapterkabel kan du koppla HDD:n till din stationära dators USB.
Och köra chkdsk

Samma kabel kan även användas för att tillfälligt koppla en "vanlig" CD/DVD-enhet till laptopen.

Citat:

Citat:
bump

Gränssnittet spelar ingen roll med tipset jag uppgav tidigare
Citera
2009-11-19, 18:51
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Gränssnittet spelar ingen roll med tipset jag uppgav tidigare

aja det blev en ny hårddisk istället...tror jag fixade att få in xp på ett USB-minne MEN!!!! jag får blåskärm igen på den nya hhd. Står att jag ska starta om datorn och om jag få upp den igen så ska jag ta ut alla grejor som jag har anslutit...

Hjälp mig någon
Citera
2009-11-19, 19:31
Medlem
Bövelens avatar
Alltså, en ny disk är ju som att behandla benbrott med alvedon. Det är ju inte HDn som är problemet utan mjukvaran på den.

Hade jag varit i dina skor hade jag lånat/hyrt/köpt en extern DVD-brännare som ex denna: http://www.dustin.se/pd_5010168005.aspx . Du kanske fortfarande kan lämna tillbaka din nya disk?

416kr, och du kan dessutom få användning av den i framtiden.

Formatera och installera sedan ditt OS igen på riktigt. Dina blåskärmar lär försvinna.
Citera
2009-11-19, 22:51
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Alltså, en ny disk är ju som att behandla benbrott med alvedon. Det är ju inte HDn som är problemet utan mjukvaran på den.

Hade jag varit i dina skor hade jag lånat/hyrt/köpt en extern DVD-brännare som ex denna: http://www.dustin.se/pd_5010168005.aspx . Du kanske fortfarande kan lämna tillbaka din nya disk?

416kr, och du kan dessutom få användning av den i framtiden.

Formatera och installera sedan ditt OS igen på riktigt. Dina blåskärmar lär försvinna.

ja det är väl bara att inse att det är den bästa saken att göra får väl svida lite plånkan men det är nog värt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in