2011-07-29, 13:54
Medlem
ayayeyeys avatar
Ni som har bluesteps sparkontoplus, erfarenheter?

Är dem att lita på?

Om de plötsligt, en dag får för sig att stänga ner hemsidan och fly utomlands, vad händer då?
Citera
2011-07-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayayeyey
Ni som har bluesteps sparkontoplus, erfarenheter?

Är dem att lita på?

Om de plötsligt, en dag får för sig att stänga ner hemsidan och fly utomlands, vad händer då?

Dom är anslutna till bankgarantin, så flyr dom så blir det kk och du får tillbaka dina pengar.
Citera
2011-07-29, 20:02
Medlem
Fliinchs avatar
Har haft Bluestep sedan finanskrisen och fungerat perfekt.

Citat:
A secure SSL session could not be established with the Web Site: "".
This is typically caused by a Web Site that is not configured to accept SSL connections, but could be because the Proxy does not trust the Web Site's certificate authority

Har för mig detta beror på att du inte låter kortet läsa in ordentligt.

Sätt i kortet och vänta 30 sek (Eller tills ni ser på skärmen/ dosan att kortet har laddat).

Sen ska det inte vara något problem.
Citera
2014-02-28, 13:26
Medlem
serioustalks avatar
Blåser liv i denna tråd igen...

Finns det någonstans där man kan se bankers kreditbetyg uppradade? Nyfiken på hur det ser ut för bluesteps del? Funderar på att starta ett sparkonto.
Citera
2014-02-28, 19:17
Medlem
Enydrions avatar
Har inte koll på det men man har ju kunnat ta ut från deras låsta konton ett tag nu utan avdrag, så antar att de har för mycket pengar inlånade, de har väl sänkt räntorna för att försöka bli av med sparare, de har lyckats bli av med mig till slut.

Tror inte jag vill sätta in pengar där igen så länge det finns andra banker med samma eller högre räntor
Citera
2014-03-01, 10:34
Medlem
serioustalks avatar
Bluestep har högst ränta för 1 års sparande så varför inte spara där igen? Är det riskfyllt tror du, trots garantin?

http://www.finansportalen.se/sparkontoguiden.htm
Citera
2014-03-01, 11:16
Medlem
Enydrions avatar
nej jag tror inte det är riskfyllt, att man kan ta ut pengarna direkt utan kostnad gäller 'Tillfälligt erbjudande till dig med 7/30/90-dagars konto' så det gäller inte konton med längre bindningstider.

jag satte in på deras flexkonto för det var högre ränta än 7 dagars, sedan har de plötsligt sänkt den till mindre än 7 dagars, då känner jag mig ganska lurad, och jag vill inte ha med sådana banker att göra som lurar mig (sett ur mina ögon)...

men jag skulle nog tänka på om det är fast ränta på bundna konton under bindningstiden eller ej...

särskilt om det är rörlig ränta ock jag tror att banken gillar att luras

alltså direkt efter du bundit pengarna sänker de räntan kraftigt...
Senast redigerad av Enydrion 2014-03-01 kl. 11:28.
Citera
2014-03-01, 14:01
Medlem
Bluestep hade bra rörlig ränta, men ej längre. Insättningsgarantin råder, så det är ingen fara med sparmedlen hos Bluestep.
Citera
2014-03-01, 14:18
Medlem
serioustalks avatar
En dum fråga - med fast ränta, menas det att banker inte kan ändra den över tid? Är den verkligen fast så att säga?
Citera
2014-03-01, 14:25
Medlem
serioustalks avatar
Tack för svar men varför är dom inte att lita på, källor? Jag funderar på att öppna sparkonto, inte är det väl några avgifter kopplat till det?
Citera
2014-03-02, 10:59
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
En dum fråga - med fast ränta, menas det att banker inte kan ändra den över tid? Är den verkligen fast så att säga?

http://www.bluestep.se/Fast-sparranta.aspx

Citat:
SparkontoPlus med fast ränta passar dig som har kapital som du vet att du inte behöver under den närmaste tiden, och som vill veta exakt vad din avkastning blir

exakt lär ju betyda att den inte kan ändras under löptiden
Senast redigerad av Enydrion 2014-03-02 kl. 11:02.
Citera
2014-03-02, 16:50
Medlem
serioustalks avatar
Bra, då öppnar jag ett sparkonto på bluestep imorn. Det verkar som att dom är seriösa på "spar" delen. Däremot om man ska låna pengar av dom skulle jag tänka om. Men det är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in