Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Hur är SMG 2 jämfört med 1:an? Är det bättre? svårare? Sitter och nöter 1:an nu men har inte ens låst upp Luigi ens. Tror jag har runt 72 stjärnor. Ska man klara ut 1:an helt innan man ger sig på 2:an kanske?

Jag har klarat både ettan och tvåan helt och hållet. Båda är lika bra, men tvåan är mycket svårare och kräver ett jävla tålamod. Om jag var du så hade jag spelat klart ettan före så du är uppvärmd för tvåan, kan behövas - men - det är absolut inget måste!

Waluigi
Citera
2010-08-07, 20:21
Medlem
okois avatar
Nu har jag svårt att få ihop stjärnor till nästa bana. Jag har 39 men behöver 40. En del banor har stjärnor med frågetecken, vad innebär detta? Hur kommer jag vidare? Måste jag gå tillbaka till gamla jobbiga banor för att samla ihop något? Typ cometgrejer?

Tack
Citera
2010-08-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okoi
Nu har jag svårt att få ihop stjärnor till nästa bana. Jag har 39 men behöver 40. En del banor har stjärnor med frågetecken, vad innebär detta? Hur kommer jag vidare? Måste jag gå tillbaka till gamla jobbiga banor för att samla ihop något? Typ cometgrejer?

Tack

Stjärnor med frågetecken över sig betyder att den banan har en gömd stjärna någonstans.

För att komma vidare kan du hitta de gömda stjärnorna och/eller försöka ge dig på kometstjärnorna. Ingenting utav det är allt för svårt. Lycka till.

Waluigi
Citera
2010-08-11, 08:38
Medlem
okois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Stjärnor med frågetecken över sig betyder att den banan har en gömd stjärna någonstans.

För att komma vidare kan du hitta de gömda stjärnorna och/eller försöka ge dig på kometstjärnorna. Ingenting utav det är allt för svårt. Lycka till.

Waluigi

Hm, ja, jag läste att det finns kometstjärnor på varje bana, men jag tycker det är lite svårt att hitta en del. Men tack så mycket
Citera
2010-08-26, 10:22
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Hm, ja, jag läste att det finns kometstjärnor på varje bana, men jag tycker det är lite svårt att hitta en del. Men tack så mycket
Det är eftersom de börjar dyka upp först senare. Du meddelas när en 'prankster comet' slagit ned någonstans och visas även vilken bana den hamnade i. Ingenting att tänka på förrän det börja hända.

Det bästa är nog att rensa de lätta stjärnorna från början och arbeta dig uppåt efter behov.

Klarade förresten spelet idag! Eller klarade och klarade. 126 stjärnor, men orkar nog inte plocka de gröna än på ett tag. Kändes rejält tråkigt att man bara skulle leta upp dem, att det inte var något mer speciellt. Vore bättre ifall det var färre stjärnor men roligare...

Bästa banan var förresten Thwomp Fortress! Vilken lyckokänsla det var! Oj, oj! Nostalgi är starka grejer!
Citera
2010-08-26, 11:39
Medlem
okois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Det är eftersom de börjar dyka upp först senare. Du meddelas när en 'prankster comet' slagit ned någonstans och visas även vilken bana den hamnade i. Ingenting att tänka på förrän det börja hända.

Det bästa är nog att rensa de lätta stjärnorna från början och arbeta dig uppåt efter behov.

Klarade förresten spelet idag! Eller klarade och klarade. 126 stjärnor, men orkar nog inte plocka de gröna än på ett tag. Kändes rejält tråkigt att man bara skulle leta upp dem, att det inte var något mer speciellt. Vore bättre ifall det var färre stjärnor men roligare...

Bästa banan var förresten Thwomp Fortress! Vilken lyckokänsla det var! Oj, oj! Nostalgi är starka grejer!

Jag kommer inte vidare från värld 4. Jag har fan i mig tagit alla stjärnor jag kan men saknar fortfarande en. Hittar inga gömda stjärnor, inga kometer dyker upp. Haha helt hopplöst!
Citera
2010-08-26, 12:00
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Jag kommer inte vidare från värld 4. Jag har fan i mig tagit alla stjärnor jag kan men saknar fortfarande en. Hittar inga gömda stjärnor, inga kometer dyker upp. Haha helt hopplöst!
Kolla på den där gröna skärmen precis vid "gaspedalen" på skeppet, bredvid den lila stjärnan. Den man hoppar på för att åka till banorna. Där står det vilka stjärnor och kometmynt du tagit/inte tagit.

Ge inte upp!
Citera
2010-08-26, 23:29
Medlem
okois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Kolla på den där gröna skärmen precis vid "gaspedalen" på skeppet, bredvid den lila stjärnan. Den man hoppar på för att åka till banorna. Där står det vilka stjärnor och kometmynt du tagit/inte tagit.

Ge inte upp!

Ska kolla det nästa gång jag spelar. Tack
Citera
2010-11-22, 22:21
Medlem
Det jag tänker fråga om nu lägger jag som spoiler eftersom det sker i slutet av spelet, men jag behöver diskutera en sak angående detta.
Senast redigerad av KaptenPanaka 2010-11-22 kl. 22:23.
Citera
2010-11-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
Det jag tänker fråga om nu lägger jag som spoiler eftersom det sker i slutet av spelet, men jag behöver diskutera en sak angående detta.

Intressant tanke, men tyvärr, jag tror inte att det är någon kod. Men uppdatera gärna här om du kommer på något som jag inte vet!

Waluigi
Citera
2010-11-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Intressant tanke, men tyvärr, jag tror inte att de är någon kod. Men uppdatera gärna här om du kommer på något som jag inte vet!

Waluigi
Men det måste betyda nåt. Hade du lagt märke till koden innan jag kommenterade det? Mitt Wii är chippat och jag tänkte att det kanske blev nåt fel i teckentabellen och därför vore det intressant att se om nån annan med eller utan chip fått samma kod.
Jag ska dra iväg ett mail till Nintendo och fråga.

Edit: Hittade klipp på youtube, det är exakt samma grej där. Kolla på 6:28-6:29 här:
http://www.youtube.com/watch?v=9x8gkuMU1w4
Senast redigerad av KaptenPanaka 2010-11-23 kl. 16:52.
Citera
2010-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
Men det måste betyda nåt. Hade du lagt märke till koden innan jag kommenterade det? Mitt Wii är chippat och jag tänkte att det kanske blev nåt fel i teckentabellen och därför vore det intressant att se om nån annan med eller utan chip fått samma kod.
Jag ska dra iväg ett mail till Nintendo och fråga.

Edit: Hittade klipp på youtube, det är exakt samma grej där. Kolla på 6:28-6:29 här:
http://www.youtube.com/watch?v=9x8gkuMU1w4

Ja, det har jag. Men jag vet inte om det var i det första SMG eller 2. Som sagt: det är intressant, men jag tror inte att det är någonting - ifall det vore något skulle någon ha kommit på det tidigare.

Waluigi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in