2009-11-15, 13:50
Medlem
tjenare, jag skulle vilja låsa bakgrundsbilden på datorn eftersom mina vänner byter till äckliga bilder hela tiden, är det möjligt och isf hur?
Citera
2009-11-15, 13:50
Bannlyst
Hur kan dom göra det om det är din dator? :S
Citera
2009-11-15, 13:51
Medlem
BlackZodiacs avatar
Tror inte det går att låsa den
Citera
2009-11-15, 13:54
Medlem
Om de gör det då du lämnat datorn orörd tycker jag istället att du skall satsa på ett program som låser skrivbordet då du lämnat datorn orörd i ett visst antal minuter eller när du själv startar det. Jag använder själv ett sådant program, Transparent Screen Locker heter det som jag använder.
Citera
2009-11-15, 14:05
Medlem
Promotions avatar
Ta för vana att låsa datorn så fort du vänder ryggen till.

Windowsknappen+L
Citera
2009-11-15, 14:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Ta för vana att låsa datorn så fort du vänder ryggen till.

Windowsknappen+L

Detta i kombination med att skärmsläckare där datorn "återvänder till välkomstskärmen" samt lösenordsskyddad inloggning ifall man glömmer att låsa datorn.

Det finns även Tweakprogram där man kan skydda inställningar med lösenord.

Annars är det enklaste att förhindra att dessa "kompisar" använder datorn öht alternativt får de använda gästkontot.
Citera
2009-11-15, 14:13
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Om de gör det då du lämnat datorn orörd tycker jag istället att du skall satsa på ett program som låser skrivbordet då du lämnat datorn orörd i ett visst antal minuter eller när du själv startar det. Jag använder själv ett sådant program, Transparent Screen Locker heter det som jag använder.

Varför inte använda den funktion som funnits inbyggd i windows sedan åtminstone windows 95?
Citera
2009-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Varför inte använda den funktion som funnits inbyggd i windows sedan åtminstone windows 95?
Därför att man kan få fler möjligheter om man använder ett annat program, som att det kan låsa skrivbordet automatiskt efter en egenspecificerad stund som man lämnat datorn orörd, och en del andra mindre nödvändiga viktiga funktioner. Det finns ingen rätt eller fel mjukvara, bara en massa mjukvara avsedda för olika ändamål.
Citera
2009-11-15, 15:19
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
som att det kan låsa skrivbordet automatiskt efter en egenspecificerad stund som man lämnat datorn orörd,

Går ju göra i Windows också?

Såklart finns det ingen rätt eller fel mjukvara, jag bara undrade hur du motiverar att använda ett tredjepartsprogram vars funktion till stor del redan finns i Windows.
Citera
2009-11-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Går ju göra i Windows också?

Såklart finns det ingen rätt eller fel mjukvara, jag bara undrade hur du motiverar att använda ett tredjepartsprogram vars funktion till stor del redan finns i Windows.
Okej, jag visste faktiskt inte att det fick att göra det i Windows. Då kan ju TS rikta in sig på att använda Windows inbyggda funktion för ändamålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in