2009-11-15, 19:02
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apparatchik
Nej, han har självklart inte rätt. Detta är dock ett tecken på att mångkulturalisterna börjat retirera till nästa försvarslinje. Efter en lång kamp med att i första hand tysta motståndet och därefter försöka ljuga ihop sagor om hur viktig och nödvändig MENA-invandringen är för Sverige så måste man nu bygga nya befästningsverk när kommunerna öppet spelar svarte petter med de s.k. ensamkommande barnen. Den nya strategin är alltså att försöka intala svensken om att asylinvandringen står helt utanför vår och politikernas kontroll och det bara är att gilla läget och solidariskt fördela den börda som fram tills förra veckan var en enorm tillgång. Det postiiva är att ytterligare en försvarslinje nu är bruten.

Det här är den mest intressanta analysen. Just såhär är det. Man flyttar nu den retoriska försvarslinjen bakåt till det sista argumentet. Det här har redan hänt i UK där man verkar ha givit upp allt prat om att man behöver invandring och helt gått över till att internationella konventioner tvingar UK till etniskt självmord.
Citera
2009-11-15, 19:06
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaus Magnus
De flesta av FN:s medlemsstater struntar i någon av de regler och traktat man förbundit sig att efterfölja, helt utan påföljd. Så visst skulle Sverige kunna stänga dörren för all form av flykting/asylimmigration, oavsett vad det står i FN:s stadgar eller vad Sverige skrivit under för avtal. Vad Wirtén egentligen menar, är att de sju riksdagspartierna fullkomligt struntar i befolkningens åsikter i invandringsfrågan.
Vilka är dessa "befolkningens åsikter", och på vilket sätt tycker du dig vara lämplig att agera som deras talesman?
Citera
2009-11-15, 19:10
Medlem
Karmans avatar
Principiellt har han rätt, men kom då ihåg att endast 10 % av de "flyktingar" som får stanna i Sverige är flyktingar enligt FN:s definition. Resterande 90 % får stanna på "humanitära" och "flyktingliknande" skäl. Dessa skulle vi direkt kunna säga nej till och i ett nafs få bort 90 % av de asylsökande. Ingen liten sänkning...

Dessutom går ju internationella avtal att säga upp om folket i ett land vill det. Men jag ser ingen anledning till det.
Citera
2009-11-15, 19:14
Medlem
ayanamiis avatar
De boende i kommunen har inte skrivit på ett sådant avtal, alltså kan de inte vara ålagda att följa det.
Citera
2009-11-15, 19:19
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Vilka är dessa "befolkningens åsikter", och på vilket sätt tycker du dig vara lämplig att agera som deras talesman?

Det finns tillräckligt många svenskar som är skeptiska till den förda politiken för att man med visst fog skulle kunna säga det motiverat att tillämpa genevekonventionen i fråga om flyktigar med betydligt större stringens än idag. Till och med bland klassiska flyktingkramarpartier som V och Mp finns det över 30% av de tillfrågade sympatisörerna som anser att Sverige tar emot för mycket folk som egentligen inte har rätt att vara här. Sug på det!

Så låt oss säga att i runda slängar 60% av svenska folket är ganska mätta på mångkultur idag. Inte så pass att de kommer att, som en rasist-tsunami, rusa åstad och rösta på SD och de kanske inte ens håller I&I-frågan för speciellt viktigt (beroende på att de helt enkelt inte är tillräckligt informerade), men de är i varjefall inte nöjda! Inte nöjda med den förda politiken och de tycker kanske rent av att vi "hjälper" fel individer... Vore det inte lämpligt att ta den här tysta majoriteten på lite större allvar än vad man gör idag?

Istället för att hetsa mot Vellinges kommunpolitiker och dra fram nazistkortet så fort någon dristar sig att yttra ett ord av kritik, så kanske man borde LYSSNA och ta befogad kritik på allvar?
Citera
2009-11-15, 19:27
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Istället för att hetsa mot Vellinges kommunpolitiker och dra fram nazistkortet så fort någon dristar sig att yttra ett ord av kritik, så kanske man borde LYSSNA och ta befogad kritik på allvar?
Vi behöver inte ens låtsas att det finns en tyst majoritet för att kunna vara överens om detta.
Citera
2009-11-15, 20:15
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Citat:
Citat:
De flesta av FN:s medlemsstater struntar i någon av de regler och traktat man förbundit sig att efterfölja, helt utan påföljd. Så visst skulle Sverige kunna stänga dörren för all form av flykting/asylimmigration, oavsett vad det står i FN:s stadgar eller vad Sverige skrivit under för avtal. Vad Wirtén egentligen menar, är att de sju riksdagspartierna fullkomligt struntar i befolkningens åsikter i invandringsfrågan.
Skämtar du? Var i mitt inlägg förklarar jag att jag är befolkningens talesman och var tillskriver jag befolkningen några åsikter över huvud taget? Svaret är givetvis: ingenstans. I mitt inlägg talar jag om Wirténs uttalande och min tolkning av detta. Wirtén säger ju att det inte spelar någon roll hur folket röstar, så med andra ord spelar det ingen roll vilken åsikt befolkningen har, oavsett vilken denna åsikt är. Var det verkligen så svårt att förstå?
Citera
2009-11-15, 20:19
Bannlyst
Nej! Han har fel!
Historisk sett så kan man bryta mot dessa påhittade regler lika lätt som man kan stoppa vilken blatte som helst som tror han får komma in i vårat vackra land bara för hans bror lever i bidragsdrömmen.
Citera
2009-11-15, 20:42
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Skämtar du? Var i mitt inlägg förklarar jag att jag är befolkningens talesman och var tillskriver jag befolkningen några åsikter över huvud taget? Svaret är givetvis: ingenstans. I mitt inlägg talar jag om Wirténs uttalande och min tolkning av detta. Wirtén säger ju att det inte spelar någon roll hur folket röstar, så med andra ord spelar det ingen roll vilken åsikt befolkningen har, oavsett vilken denna åsikt är. Var det verkligen så svårt att förstå?
Hoppla, vid en närmare läsning så ser jag att jag hoppade i galen tunna. Ber om ursäkt för detta.
Citera
2009-11-15, 23:19
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Enligt SOM-undersökningen "Swedish Trends" 2009 motsvarar det 72% av den svenska befolkningens åsikter.
Och det är fan inte Wårtàn eller någon annan Marxist inom etablissemanget som för majoriteten av befolkningens talan.
Citera
2009-11-16, 01:15
Medlem
TranceFormers avatar
Sverige är skyldig att ta emot kvotflyktingar och bevilja asyl till människor som är personligen förföljda. Varken mer eller mindre.

Asyl är skydd utan tidsbegränsning. Sverige är inte skyldig att tilldela permanent uppehållstillstånd eller medborgarskap. Det bestämmer svenskarna själva.
Citera
2009-11-16, 02:34
Medlem
Cesares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Precis. Kvotflyktingar, som vi måste ta emot enligt FN:s konventioner, är typ tusen om året eller nåt åt det hållet. Att vi sen tar emot ytterligare 90 000 anafabeta, lågintelligenta muslimer UTÖVER detta - det är helt frivilligt från vår sida.

Och totalt vansinnigt.

Aningen OT, men, FN-kopplingen oaktat: den logiska slutsatsen, att kommuner som säger ifrån inte längre ska ha rätt att själva besluta om de vill ta emot invandrare/flyktingar eller inte, kommer även givetvis gälla överfört när en stor del av befolkningen är emot massinvandring: de kommer ändå bli tvungna att acceptera det och "anpassa sig". PK-diskursen har sedan 70-talet, tack vare förmenta "kosmopoliters" (som ofta drivits av främmande etniska intressen) ivriga propagerande, så till den grad kopplats samman "demokrati" med så kallad "tolerens" och "mångkultur" att folkets underordnade vilja kommer att köras över in i det sista för att med alla medel driva på det mångkulturella projektet och nedmonteringen av traditionella europeiska värden och normer---även när majoriteten eventuellt öppet motsätter sig utvecklingen.

"Demokrati" betyder inte folkstyre idag, utan har reducerats till ett knippe flummiga tandlösa dogmer... döda bokstäver rabblade i det evinnerliga.

"Alla människor är lika mycket värda."
- Fuck you very much!
Senast redigerad av Cesare 2009-11-16 kl. 03:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in