Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-11-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaDaniil
Funkade bra! Men det är ju helt grått och tråkigt :P Hur får man det svart och fräckt som på bilden?
Är du säker på att du använt UxStyle patchen?
Testa att köra den igen (om du har 32 bitars operativsystem så ska du köra på x86 när du kör installationen, annars 64 om du har 64 bits), sen startar du om datorn, flyttar in innehållet i themes mappen (dem två .theme filerna + mappen som är där).
Det borde nu funka förutom att startknappen är kvar. Ändra rättigheter på explorer (stod hur man gjorde för någon post sedan), sen lägger in du in den explorer (än en gång, den x86 om du har 32 bitars OS, 64 om du har 64 bitars) som följde med, starta om datorn.
Nu borde det mesta funka. Baren där nere kommer att vara ganska hög dock (dubbelrad), finns en MHTML fil som följer med SlanXP dock som förklarar hur man ska göra.
Jag skulle nog vilja tipsa dig om att kanske inte lägga in fontsen dock. Ganska mycket av menyer osv blir då i capslock, och det är förjävla jobbigt att läsa (enligt mig). Om du vill ha det däremot, så lägger du bara in fontsen i font mappen.
Citera
2009-11-16, 23:14
Medlem
DaDaniils avatar
Okej, finns det något sätt att återställa allt jag gjort? Alla inställningarna i fönsterfärg menyn är helt fel nu.. Jag kan inte använda systemåterställning.
Citera
2009-11-17, 00:27
Medlem
Citat:
Okej, finns det något sätt att återställa allt jag gjort? Alla inställningarna i fönsterfärg menyn är helt fel nu.. Jag kan inte använda systemåterställning.
Byt tillbaka till originaltemat, lägg till gamla explorer.exe så borde det ju funka. UxStyle patches vet jag inte om man kan ångra dock
Citera
2009-11-17, 09:12
Medlem
DaDaniils avatar
Gjorde allt som du sa, och detta är resultatet: http://i37.tinypic.com/ncdy87.jpg

Som du ser är den fortfarande grå.. :/
Citera
2009-11-17, 13:14
Medlem
Citat:
Gjorde allt som du sa, och detta är resultatet: http://i37.tinypic.com/ncdy87.jpg

Som du ser är den fortfarande grå.. :/
Skumt. Det enda jag kan tänka är orsaken är att inte UxStyle patchen är installerad (vart så för mig om man försökte köra en .msstyle fil innan den var det). Säker på att du installerat den? Och förresten, när du byter temat till SlanXP så går du ju in i themes > och dubbelklickar på någon av SlanXP.theme filerna (finns 2, SlanXP och en SlanXP basic, spelar ingen roll vilken du tar).
Du ska alltså inte klicka på .msstyle filen som följer med

Edit: Var lite otydlig i mitt förra inlägg kom jag på - det som finns i themes mappen (dem två SlanXP.theme filerna, och en mapp), ska du lägga in i C:/Windows/Resources/Themes
Det är nog därför du har grått tema.
Senast redigerad av Steppy 2009-11-17 kl. 13:52.
Citera
2009-11-17, 14:28
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppy
Skumt. Det enda jag kan tänka är orsaken är att inte UxStyle patchen är installerad (vart så för mig om man försökte köra en .msstyle fil innan den var det). Säker på att du installerat den? Och förresten, när du byter temat till SlanXP så går du ju in i themes > och dubbelklickar på någon av SlanXP.theme filerna (finns 2, SlanXP och en SlanXP basic, spelar ingen roll vilken du tar).
Du ska alltså inte klicka på .msstyle filen som följer med

Edit: Var lite otydlig i mitt förra inlägg kom jag på - det som finns i themes mappen (dem två SlanXP.theme filerna, och en mapp), ska du lägga in i C:/Windows/Resources/Themes
Det är nog därför du har grått tema.

Nope.. Jag la allt som låg i theme mappen i windows, themes mappen.. Har installerat UxStyle två gånger..

Väldigt skumt.. :/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in