Jag har ett problem. Har ett köpt The sims 2 spel som funkat utmärkt tills idag. Fattar i stort sett ingenting om datorer

Så att försöka förstå vad problemet är helt själv är ingen idé.
Spelade senast igår, men när jag nu skulle starta upp spelet händer ingenting. Spelet laddas och Sims loggan kommer upp, men sen händer inte mkt mer.
Har läst runt lite och förstått att det kan ha med uppdateringar av drivrutiner att göra?
Laddade ner nya uppdateringar av DirectX och gick in på Nvidia's hemsida för att ladda ner nya drivrutiner där.
Då jag inte har en aning om vilken produkt jag har så gjorde jag en automatisk sökning på deras hemsida. Fick då fram det här:
Radeon X1300/X1550 Series 0.0 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.
Radeon X1300/X1550 Series Secondary 0.0 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.
Nu har jag absolut ingen aning om hur jag ska gå tillväga för att få mitt spel att funka igen. Att avinstallera det och sedan installera om det vill jag helst inte göra.