Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
det beror ju självklart vilken förfallodatum du sätter på räkningen när du betalar.
Har man en räkning med förfallodatum den 31a och man får löning en fredag den 23:e så tycker jag det är jobbigt att ha pengarna på kontot i 8 dagar.
Då betalar jag hellre in räkningen DIREKT, för att få en överblick hur mycket pengar jag har på lönekontot efter att alla räkningar är betalda.
Räntan på räkningspengarna (4-5000 kr oftast) över 5 dagar bryr jag mig inte direkt om. Löjligt att man inte kan betala räkningar vars pengar dras direkt på alla banker imo.
Citat:
Ursprungligen postat av arier
vad spelar det för roll. Pengarna hamnar ändå inte på mottagarens konto för ens dagen efter..
Har ett förflutet som spelberoende, och då kunde jag betala alla räkningar (på typ 7-8 tkr) sedan kom helgen så pengarna dras aldrig förrän flera dagar efter. På dessa dagar, särskilt helgen, kunde jag ta ut alla pengar och försöka dubbla dom på dobblerispel istället.
Det kan du ju gissa hur det slutade.
Därför är det ett bättre alternativ för mig att ha en bank där pengar dras direkt som du förstår.