2009-11-14, 15:21
Medlem
Tänkte fixa lite plockmat till mig och tjejen ikväll! Har gjort detta innan med succé men skulle vilja ha lite mera tips..

Brukar köra på:
Grillad kyckling, revbensspjäll, Ceasar sallad med tomat och feta ost, bruschetta, oliver, inlags kronärtskocka, inlagda vitlöksklyftor, Billys panpizza i små bitar, Parmaskinka/Mozzarella/basilika..

Ganska mycket mat men vi gör inte så mycket av varje och äter under lång tid!

Vad har ni för fler idéer?? Gärna färdiga grejer så man inte behöver stå i köket hela kvällen..
Citera
2009-11-14, 15:27
Medlem
MrDZs avatar
Varför inte minipizzor, Det brukar vi köra på. Köp pizzadeg och en massa pålägg och ägna dig hela kvällen med att testa dig fram.
Citera
2009-11-14, 15:52
Medlem
Snövits avatar
Jag skulle skippa billyspizzan som jag själv tycker är rätt sunkig och göra något eget istället. Vill man ha något pizzaaktigt kan man ju tex gröra små smördegsrullar med någon god lite starkare ost i.
Citera
2009-11-14, 15:53
Medlem
chajusongs avatar
Billys panpizza i småbitar?!?! Märkligt... Jag skulle nog slänga in en god korv av ölkorvstyp om det serveras öl till detta och några kraftigare ostar. Detta kan ju också kombineras med oliver och liknande till små snittar om man känner för det.
Citera
2009-11-14, 16:33
Medlem
Herr_Oins avatar
Skickar över till Matlagning.

/Mod
Citera
2009-11-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Billys panpizza i småbitar?!?! Märkligt... Jag skulle nog slänga in en god korv av ölkorvstyp om det serveras öl till detta och några kraftigare ostar. Detta kan ju också kombineras med oliver och liknande till små snittar om man känner för det.

ja jag vet att det är lite mysko men jag råkar tycka att dessa är väldigt goda!
ÖLKORV, klockrent!! Det blir det! Några fler idéer??
Citera
2009-11-14, 17:10
Medlem
Salgouds avatar
Brukar köra på hummus (hur fasen det nu stavas egentligen, gärna olika smaksatta varianter också), tzatziki, några andra dippor av olika slag sen morots-, gurk- och paprikastavar, lite (rå) blomkål och selleri.

Gillat att ha lite hemlagade köttbullar och prinskorv också.
Citera
2009-11-14, 17:21
Medlem
Jag brukar skiva mozerlla sen lägga på lite skinka och en tomatskiva + lite olivolja å peppar mums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in