• 1
  • 2
2009-11-15, 14:07
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Tar du fram en kniv så prövar de förmodligen pepparsprej först om du inte går till attack. Om du går till attack med kniv så skuter de såklart.

Är det verkligen så? om man inte går till attack då, bara hotar att kom inte närmre. Jag vill inte in på psyk kommer ni släpa in mig in på psyk, avslutar jag det här nu!!
Citera
2009-11-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsnext
Är det verkligen så? om man inte går till attack då, bara hotar att kom inte närmre. Jag vill inte in på psyk kommer ni släpa in mig in på psyk, avslutar jag det här nu!!
Om du hotar med att avsluta ditt eget eller andras liv med en kniv så blir du nog utsatt för det våld nöden kräver. Polisens jobb ör att föra dig till den vårdenhet läkaren begärt dig till - oavsett hur mkt motstånd du gör.
Citera
2009-11-15, 15:46
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:
Om du hotar med att avsluta ditt eget eller andras liv med en kniv så blir du nog utsatt för det våld nöden kräver. Polisens jobb ör att föra dig till den vårdenhet läkaren begärt dig till - oavsett hur mkt motstånd du gör.

Gäller det även om jag ber dom gå därifrån, det är trotts allt mitt beslut. Om jag blir skjuten eller ta mitt eget liv har det någon betydelse. Om dom gör närmande så hugger jag...
Citera
2009-11-15, 17:13
Medlem
Citat:
Gäller det även om jag ber dom gå därifrån, det är trotts allt mitt beslut. Om jag blir skjuten eller ta mitt eget liv har det någon betydelse. Om dom gör närmande så hugger jag...
Vad är det du inte förstår?
Ja, det gäller även om du ber dem gå därifrån.
Citera
2009-11-16, 13:04
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Jag tror inte dom drar pepparsprej när vapen är inblandade. Den risken tar dom nog inte. vidrigjatte, har du inte bestämt dig för att ta livet av dig så varför säga det? Men känner du att dina självmordstankar blir påträngade så varför inte ta upp det lite diskret och diskutera om det. Det kanske hjälper och dom tankarna inte skrämmer dig på samma sätt längre. Många gånger hjälper det bara att prata om problematiken av olika saker så kommer ni gemensamt fram till något.

Just för att diskutera det, som du säger.
Citera
2009-11-16, 13:05
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:

"So you see, we have to kill animals or else they die." - Jimbo, South Park.

Att det ska vara så jävla svårt för folk att ha en hållbar filosofi..
Citera
2009-11-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrigjatte
"So you see, we have to kill animals or else they die." - Jimbo, South Park.

Att det ska vara så jävla svårt för folk att ha en hållbar filosofi..
Hur menar du nu? Att patienter dör vid verkställan av handräckningsbegäranden är no otroligt ovanligt, om det någonsin hänt. Vice versa hände ju för inte allt för längesen...
Citera
2009-11-16, 17:46
Medlem
Whatsnexts avatar
Jag vill börja med att be om ursäkt för mina inlägg igår, blev en hel del missförstånd.
Självklart skulle jag aldrig agera så.
Hade druckit en del. Dricker nästan aldrig nuförtiden men igår gjorde jag det.

Men om jag berättar för min psykiatriker att jag tänker på döden varje dag, i stort sett iaf. Och att det ibland känns som det varit nära.
Hur stor är sannorlikheten att dom kommer och hämtar mig? Jag vill inte bli inlåst så jag har bara sagt att tanken slagit mig nån gång.
Jag skulle inte palla att vara inlåst. Har inga tankar på att skada andra, för sånt tycker jag är det värsta man kan göra. Ser mig själv som en snäll människa och det verkar alla jag umgås med tycka oxå.
Citera
2009-11-16, 19:43
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Om dom gör närmande så hugger jag...

Citat:
Har inga tankar på att skada andra, för sånt tycker jag är det värsta man kan göra
Nehe.. inga tankar på att skada andra. Skyll inte på spriten, den ger dig inga "nya tankar", den bara släpper på hämningarna.
Citera
2009-11-17, 08:49
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Nehe.. inga tankar på att skada andra. Skyll inte på spriten, den ger dig inga "nya tankar", den bara släpper på hämningarna.

Inlägget var hypotetiskt, alltså en fråga.
Citera
2009-11-28, 00:10
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Gränsen=?

Vart går gränsen för vångsomhändertagning? Är det om man vill skada andra eller enbart sig själv + ``?
Citera
2009-11-28, 17:34
Medlem
Ohrly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Vart går gränsen för vångsomhändertagning? Är det om man vill skada andra eller enbart sig själv + ``?
Om man är en fara för sig själv och/eller andra, kort och gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in