2009-11-14, 02:15
Medlem
DeusSanctis avatar
Ska flytta ihop med min kille och hans gedigna skivsamling. CD-ställen han har nu är i björk och jag har enväldigt beslutat att allt trä ska vara i valnöt så vi ska skaffa nya. Vet att det finns på IKEA i valnöt men min kille tycker det är lite tråkigt med IKEA... har ni tips på några snygga CD-ställ med plats för många skivor? Och om de är i omålat trä måste det vara valnöt.
Tack Tack.
Citera
2009-11-14, 02:42
Medlem
tjåppes avatar
Men herregud. "Bara valnöt", vad är du för en bortskämd jävel? Det måste väl finnas annat som kan vara minst lika bra fastän det inte är i valnöt?

Mitt tips är i alla fall att kolla runt på diverse loppmarknader, där hittar man alltid de bästa fynden!
Citera
2009-11-14, 03:15
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjåppe
Men herregud. "Bara valnöt", vad är du för en bortskämd jävel? Det måste väl finnas annat som kan vara minst lika bra fastän det inte är i valnöt?

Mitt tips är i alla fall att kolla runt på diverse loppmarknader, där hittar man alltid de bästa fynden!
Vill att det ska se enhetligt ut.
Citera
2009-11-14, 06:15
Medlem
Medianas avatar
Tror det kan bli svårt att hitta ett CD Ställ som rymmer 1000CD i valnöt
Citera
2009-11-14, 06:20
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Tror det kan bli svårt att hitta ett CD Ställ som rymmer 1000CD i valnöt
Kanske kan hitta fyra stycken som rymmer 250 skivor?
Citera
2009-11-14, 10:41
Medlem
DeusSanctis avatar
Ja, precis, kan ju vara många små och det måste ju inte vara i valnöt heller, bara om det är omålat trä.
Citera
2009-11-21, 12:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Ska flytta ihop med min kille och hans gedigna skivsamling. CD-ställen han har nu är i björk och jag har enväldigt beslutat att allt trä ska vara i valnöt så vi ska skaffa nya. Vet att det finns på IKEA i valnöt men min kille tycker det är lite tråkigt med IKEA... har ni tips på några snygga CD-ställ med plats för många skivor? Och om de är i omålat trä måste det vara valnöt.
Tack Tack.
Ni kan inte måla eller lacka om de existerande CD-ställen då?
Citera
2009-11-21, 13:56
Medlem
Flus avatar
String pocket finns i valnöt och går att bygga ihop. Men då behöver du nog minst fem-sex stycken.
Jag hade samma problem själv för några år sedan (minus valnöten) och satte till slut själv ihop en hylla med väggkonsoller och lösa hyllplan (från Norrgavel).
Citera
2009-11-24, 16:41
Medlem
Evil Kneivels avatar
Barka av ett passande träd, kör "hasselbackpotatis-varianten" med motorsåg
Citera
2009-11-26, 22:04
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Tack Tack.

Jag har gjort en hylla av jeans (ja, klädesplagget...) för mina DVD-filmer. Rymmer ca 400 filmer, och fler CD, då CD är smalare.

PM:a om du vill se den så kan jag skicka länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in