Idag ser det ut som följande:
Rakt fram när man kommer in på på 140cm väggen finns kylskåpet mot vänster vägg. Ovanför den har jag en mikro. Brevid kylskåpet finns ett 80 cm underskåp från Ikea med en rund diskho.(60 djup) Ovanför den ett överskåp som är 80 cm brett. (30 djup).
På kortsidan till höger finns sedan en bänk med två plattor och ugn. Ovanför spisen ett 60 cm brett överskåp. (30 djup)
That's it! Jag har ingen fläkt .. vilket är något jag verkligen saknar och den enda arbetsytan jag har är den runt diskhon. På ena sidan av diskhon har jag dessutom ett diskställ.
Kan säga att jag lagar en hel del mat så jag använder en av garderoberna i hallen som förråd, där jag har alla former av torrvaror, hushållsmaskiner och allt annat man har i ett kök.
Ovanför mikron står flaskor men olja, vinäger, honung och liknande. På väggen till vänster hänger ett kryddställ och skärbrädor.
Som jag sa kan jag tänka mig att flytta ut kylskåpet till garderoben, men det gör att mitt "köksförråd" försvinner, vilket gör allt det som fanns där måste in till köket.
Det är är inte det lättaste.