Citat:
Ursprungligen postat av wondeeerful
Du är rolig sök till komiker istället. Situationer är olika för alla.
På det företaget som jag jobbade på hade fuskat med lönerna i 10månander, och tack vare facket så löste de det åt mig och jag fick tillbaka varenda krona som jag hade rätt till.
Facket till idioter?
A-kassan, är det som fått mig att stå på mina ben än så länge tills jobben dyker upp.
Så jag förstår inte vad det du gör "reklam" eller ger "information" om.
Sök jobb som komiker istället? Jag är nöjd med mitt jobb, snarare du som borde söka det
Ok, så inte nog med att du får 11000 kr i månaden, + lönen du blivit lurad på under två år (hur man nu kan bli lurad på dom utan att märka det, du förtjänar ännu en "

" men eftersom du blivit lurad så tror jag DU gjorde rätt som var med i facket.) ska ovanpå allt detta låna ännu mer pengar för att resa?

Inget sprakappital? utan du har brännt varenda krona du fått sedan du började jobba?
En dag kommer a-kassan inte att hjälpa dig längre, och då har du brännt alla lovor du fått + har ett lån på banken som du ska ha bryl med, och detta bryr inte soc sig om, då får du ta av matpengarna...
Nä tycker inte du ska planera så kortsiktigt.
Och avslutningsvis så fattar jag inte ens vad du menar det fetstilta?
Men får gissa lite då, för att jag skrev att jag var med i Alfakassan?
Ja, du fick ju för dig att jag mena att a-kassan också var skit, men då Alfakassan är den största och kanske ända (?) A-kassaförbundet som är oberoende från fackföreningar, så skrev jag det.
Men måste fråga, var det Samhall det stället du jobba sist på? En annan kvalificerad gissning är Ica.