• 1
  • 2
2009-11-14, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InUtero
Hur kan något fack kosta 900 kr i månaden? Kanske med a-kassan inräknad. å det är väll snarare du som är idioten som inte är med i fack och a-kassan för att spara dom 900 kr som du säger att du tjänar. blir du arbetslös förlorar du 11,000 i månaden.

Nope, är med i alfakassan

EDIT: A-kassa är bara positivt, det är facket jag har något emot.
Citera
2009-11-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Ja, facket är till för idioter som vet om att dom inte duger o de vet att att de kan så sparken pga det.

Och då får du dina 11000 från akassan, varför skulle du då säga att det är stöd från arbetsförmedlingen? Måste ju vara en större merit att faktiskt ha jobbat om du ska ha lån

Förövrigt så har jag jobbat på samma företag i över 5 år och aldrig varit med i något fack, på detta har jag tjänat 900 kr extra i månaden, då detta är vad min fackavgift skulle varit i månaden. Även fast jag var sist in tex så har andra fått gå pga av nerskärningar som har jobbat där över 15 år.

Du är rolig sök till komiker istället. Situationer är olika för alla.
På det företaget som jag jobbade på hade fuskat med lönerna i 10månander, och tack vare facket så löste de det åt mig och jag fick tillbaka varenda krona som jag hade rätt till.

Facket till idioter?

A-kassan, är det som fått mig att stå på mina ben än så länge tills jobben dyker upp.

Så jag förstår inte vad det du gör "reklam" eller ger "information" om.
Citera
2009-11-15, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wondeeerful
Du är rolig sök till komiker istället. Situationer är olika för alla.
På det företaget som jag jobbade på hade fuskat med lönerna i 10månander, och tack vare facket så löste de det åt mig och jag fick tillbaka varenda krona som jag hade rätt till.

Facket till idioter?

A-kassan, är det som fått mig att stå på mina ben än så länge tills jobben dyker upp.

Så jag förstår inte vad det du gör "reklam" eller ger "information" om.

Sök jobb som komiker istället? Jag är nöjd med mitt jobb, snarare du som borde söka det
Ok, så inte nog med att du får 11000 kr i månaden, + lönen du blivit lurad på under två år (hur man nu kan bli lurad på dom utan att märka det, du förtjänar ännu en "" men eftersom du blivit lurad så tror jag DU gjorde rätt som var med i facket.) ska ovanpå allt detta låna ännu mer pengar för att resa? Inget sprakappital? utan du har brännt varenda krona du fått sedan du började jobba?
En dag kommer a-kassan inte att hjälpa dig längre, och då har du brännt alla lovor du fått + har ett lån på banken som du ska ha bryl med, och detta bryr inte soc sig om, då får du ta av matpengarna...
Nä tycker inte du ska planera så kortsiktigt.

Och avslutningsvis så fattar jag inte ens vad du menar det fetstilta?
Men får gissa lite då, för att jag skrev att jag var med i Alfakassan?
Ja, du fick ju för dig att jag mena att a-kassan också var skit, men då Alfakassan är den största och kanske ända (?) A-kassaförbundet som är oberoende från fackföreningar, så skrev jag det.

Men måste fråga, var det Samhall det stället du jobba sist på? En annan kvalificerad gissning är Ica.
Citera
2009-11-15, 23:46
Medlem
AoE3#1s avatar
Vafan? Vem fan går och reser när man behöver pengar som mest? Vafan är du för idiot? Låna hos någon polare eller vad som helst, tror resten av alternativen skulle garva i ditt ansikte..
Citera
2009-11-16, 17:43
Medlem
kaxen82s avatar
Nu ska vi se...

1. Du är arbetslös.
2. Du bor hemma.
3. Du har ut 11.000 i månaden.
4. Du måste låna pengar till en resa.

Hur lyckas man inte spara undan flera tusen i månaden om man har ut elva laxar trots att man bor hemma? Är din hobby att skjuta med luftgevär på äkta mingvaser?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in