2009-11-13, 15:34
Medlem
GreenDreams avatar
Jo det är så här att jag har knaprat zopiklon i ett nästan 1 år nu och verkar vara helt immun mot zopiklon nu, så jag undrar om jag bytar till stilnoct skulle dom funka utmärkt då? eller funkar inte dom heller om man har sjukt tolerans på zopiklon?

mvh G
Citera
2009-11-13, 15:40
Medlem
knoxahs avatar
Jo, det blir korstolerans.
Citera
2009-11-13, 15:41
Medlem
force404s avatar
skulle inte tro det men ja kan ha fel, zolpidem är en ganska lömsk insomnings tablett och jag upplevde aldrig någon tolerans ökning, var försiktigt med båda och gå straight to bed när bom är nersköljda. annars han du vakna men 3 kartor mindre och att du TEX möblerat om hela lägenheten helt ostrategiskt men har små minnes luckor från att du tyckte det var det smartaste du gjort... :/
Citera
2009-11-13, 16:07
Medlem
GreenDreams avatar
Ska inte sova på skiten ta en till frukost o göra dagen lite roligare
Citera
2009-11-13, 16:27
Medlem
GreenDreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jo, det blir korstolerans.

så toleransen påverkar även zolpidem?
fan
Citera
2009-11-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenDream
så toleransen påverkar även zolpidem?
fan

Zolpidem är enligt mig som haft båda dessa preparaten tidigare mycket sämre än Zopiklon/Imovane.

Av zopiklon/imovane blir man avslappnad och lugn samt lite dåsig (detta gör att man lättare kan sova)

Zolpidem gör bara att man känner sig konstig i huvudet, vi reagerar väl dock olika på preparat, men enligt mig så är helt klart Zopiklon/imovane en förbättrad version.

Tar inget av dessa preparat längre, men skulle knappast rekommendera Zolpidem till någon.
Citera
2009-11-16, 17:11
Medlem
GreenDreams avatar
Hur långtid tar det innan zopiklon toleransen lägger sig? 1 vecka? 1 månad? ett år?
Citera
2009-11-18, 21:09
Medlem
santanders avatar
har käkat zopiklon i snart ett år..va utan nu en vecka...kunde verkligen inte sova och mådde allmänt skitkast....nya idag dock
edit: va en jobbigt vecka så tar iaf ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in