Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-13, 12:52
Medlem
RallyRallys avatar
Undrar om det finns nått program som kan begränsa en viss användare till x antal timmar per dag/vecka/månad.

Inte något barn skydd. Min syster vill använda min dator och då har jag sagt att hon får använda den tex 30 timmar per månad
Citera
2009-11-13, 13:01
Medlem
sosolows avatar
Varför 30 timmar/månad? Jag förstår inte varför du skulle sätta upp en sån "limit" för din syster, låter mest mysko.

Men för att svara på din fråga: Jag är ingen expert, men det låter högst osannolikt att det finns något sådant program. Har egentligen ingen aning, men har varken hört talas om det eller förstår syftet med det.
Citera
2009-11-13, 13:42
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosolow
Varför 30 timmar/månad? Jag förstår inte varför du skulle sätta upp en sån "limit" för din syster, låter mest mysko.

Men för att svara på din fråga: Jag är ingen expert, men det låter högst osannolikt att det finns något sådant program. Har egentligen ingen aning, men har varken hört talas om det eller förstår syftet med det.

TEX 30 timmar per månad. Hon har ingen dator, och om hon fick tillgång till en användare som jag har gjort utan nån begränsning skulle hon självklart sitta där hela tiden.
Har inte heller hittat nått sånt Endast begränsning mellan vissa tider varje dag
Citera
2009-11-13, 15:45
Medlem
merlin2s avatar
kolla netnanny
Citera
2009-11-13, 16:48
Medlem
osscis avatar
låter vädligt skumt att sätta en limit för sin syster.
det är väll bara att låta henne sitta vid datorn och när du vill sitta vid datorn så får hon ge sig? strange
Citera
2009-11-13, 18:12
Hej TS. Det finns ett väldigt bra program som heter Game Monitor som kontrollerar detta. Då kan du själv välja exakt vad som inte får köras mer än en viss tid alt. inom vissa ramar osv (.exe filer)

Finns på IKEA har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in