2025-05-20, 22:42
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Gick inte han match på DWCS och fick kontrakt den vägen ? Jag har isåfall för mig att den matchen var rätt så brutal.

Jo, det var den matchen jag syftade på när jag nämnde knän och armbågar.
Citera
2025-05-20, 23:32
Medlem
Citat:
Det gör han inte men visst man ska aldrig säga aldrig med tanke på att folk fightas i en bur med 4oz handskar.

Jag är förvånad över att Belal ens stod upp och bytte slag med JDM istället för att helt förlita sig på brottningen men han kanske var skadad och inte kunde brottas effektivt eller så hade han hybris efter Leon Edwards matchen där han effektivt stod och bytte slag med en riktigt bra striker.

Islam stod och bytte slag med Dustin och gjorde det riktigt bra och då är det Dustins största styrka ända tills han fick till den där fantastiska ankle picken mot slutet och väl nere på backen så var det game over för Dustin.

Svårt att säga om Belal har låg fight iq eller om JDM anti-grappling plötsligt blev bättre över en natt.

Burns fick ner JDM ganska lätt så förstår inte helt vad som är saken men Islam fajten kommer visa vad som är upp eller ner.

Hade halva inne på flera parlors, hade räknat med att bellal skulle ha take downs i varje round.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-05-20 kl. 23:35.
Citera
2025-05-20, 23:36
Medlem
Ett tips: Ta väck en fajters bästa och sämsta match så har ni en mer realistisk bild av fajternas riktiga nivå.
Citera
2025-05-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Jo, det var den matchen jag syftade på när jag nämnde knän och armbågar.
Ja det var minst sagt brutalt. Kan han fightas så i UFC och ha lite flyt så kan han bli en publikfavorit även om det blir svårt då nivån är så mycket högre där.
Citera
2025-05-21, 00:23
Medlem
Tycker synd om Gilbert Burns efter den brutala torsken mot Morales nu i helgen. Det har verkligen gått utför för honom sedan han torskade titelfighten mot den tidigare lagkamraten Kamaru Usman när Usman fortfarande höll WW bältet och var mer eller mindre fortfarande i sin prime.

Efter titeltorsken mot Usman så har han bara slagit Thompson, Magny och Masvidal och torskat mot Khamzat, Belal, JDM, Brady och nu senast Morales.

Bara toppnamn visserligen men det känns lite som han blir slängd till vargarna efter att bara få möta toppnamn och har nu dessutom fått stryk av de flesta av dem.
Citera
2025-05-21, 17:04
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Ett tips: Ta väck en fajters bästa och sämsta match så har ni en mer realistisk bild av fajternas riktiga nivå.

Det är en väldig förenkling som sedan skapar många fler frågor.

För att inte ens börja med vad som definierar bästa eller sämsta. Är den bästa en knockout på bara några sekunder eller ett vilt krig? Överlägsenhet på poäng eller snackar vi bara underhållning?

Sen till de andra frågorna vad var det som gjorde att det var den bästa respektive sämsta matchen? Var det en grappler som mötte en striker med noll nedtagningsförsvar? Är det första eller senaste matchen? Var båda två fighters i toppform eller var det en nykomling mot en föredetting? Följdfrågorna kan bli oändliga.

Citat:
Ja det var minst sagt brutalt. Kan han fightas så i UFC och ha lite flyt så kan han bli en publikfavorit även om det blir svårt då nivån är så mycket högre där.

Tror dock han är för enformig. Han har under större delen av karriären utnyttjat sina styrkor, dvs brottningen men det har inte varit underhållande matcher. Han har haft några krig som varit underhållande men det har inte varit mot strikers på UFC-nivå.
Citera
2025-05-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning

I MMA så har han dock visat att han är en av sportens bästa brottare, han har visserligen inte mött många brottare eller grapplers i sina matcher men det finns många sparringklipp där han möter sådana och då ser det jävligt bra ut. Utöver det har han också lagt till väldigt vassa BJJ-tekniker och har en bra blandning med både brottning och BJJ.
Ja, hans brottning är annorlunda, jag bla tänker på Jones mot Gustafsson 2 där Jones är kreativ och Khamzat snarare tar tid på sig som vi såg mot Whittaker. Jag anmärkte på en detalj mot Usman med, Khamzat är väldigt bra på att inte släppa positionen. Hörde en reel med Borralho där han säger att Khamzat är en annan typ av brottare som UFC inte haft förut, vilket jag instämmer i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in