2023-06-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Surt The train förlorade,men han hängde med ige.

Mike malott e jag såld på nu.

Da Bronx va för mycket för Benny.men tror UFC fuckar Charles på fight med islam.
De har väl inget annat val än att ge Charles en rematch emot Islam då han har slagit alla de andra i LW toppen och dessutom är de flesta väl inbokade för fighter just nu förutom just Islam.
Citera
2023-06-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Aldana kör alltid den guarden men händer brukar flyga ändå.
Hon e Frozen by the moment.
Som typ väldigt många utmanare som möter de nuvarande eller de gamla legendarerna.

De kunde se hur bra ut som helst och vara hur bra som helst ända tills de ställdes öga mot öga med tex Anderson Silva i sin prime inne i Octagonen, undantaget Chael Sonnen då som gick in med noll respekt men ändå torskade i slutminuten av den femte ronden.

Många har en tendens att frysa när de står öga mot öga med en riktig GOAT kandidat som knockar folk på löpande band och man vet att minsta lilla misstag får jobbiga konsekvenser.

De som lyckas bäst är de som inte fryser utan visar noll respekt och bara kör på som typ Grasso mot Valentina senast.
Citera
2023-06-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Hon lägger ner, wow. Den bästa "kvinnliga" mma-fightern någonsin. Damsidan är alldeles för ojämn. Det finnst typ 3-4 riktigt bra fighters, men resten suger hästballe.

Hoppas att de lägger ner den här divisionen.
145 läggs troligtvis ner nu enligt Dana White då de inte ens hade en officiell ranking och hela divisionen byggde på Amanda Nunes och att hon höll bältet där. En division som skapades unikt för Chris Cyborg en gång i tiden om jag inte minns fel.

135 kommer aldrig att läggas ner.
Citera
2023-06-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
De har väl inget annat val än att ge Charles en rematch emot Islam då han har slagit alla de andra i LW toppen och dessutom är de flesta väl inbokade för fighter just nu förutom just Islam.
Yes man tycker d,men man vet UFC kan ställa till det.
Citera
2023-06-12, 08:19
Medlem
Nu vill Jones boxas mot Fury..gissar vi sett de sista av Jones inom mma närmast tid?
Citera
2023-06-12, 17:06
Medlem
Brottargalnings avatar
Angående vem som är kvinnlig goat så finns det inte särskilt många att diskutera om.

Megumi Fuji, 26 vinster och 3 förluster, varav 19 av vinsterna på submission. Dominant grappler som var lite före sin tid och dominerade när det inte fanns några stora MMA-organisationer som arrangerade kvinnlig MMA.

Ronda Rousey, 12 vinster och 2 förluster varav ingen match har gått till domslut. Den första superstjärnan bland kvinnliga fighters, dock en väldigt kort karriär på knappt 5 år.

Cris Cyborg, 26 vinster och 2 förluster varav 20 av vinsterna på knockout. En av dom mest dominanta någonsin, hamnade dock i skuggan av Rousey då UFC aldrig hittade några motståndare i Cyborgs viktklass förrän långt efter Rousey slagit igenom.

Amanda Nunes, 23 vinster och 5 förluster varav enbart 6 vinster gått till domslut. Hade en trög start i de stora organisationerna där hon varvade vinster med förluster tills det sedan vände helt och hon började köra över alla, inklusive Rousey och Cyborg varav den sistnämnde fortfarande var dominant och kunde framstå som odödlig.

Personligen har jag Cyborg som etta, hon förlorade sin första match men efter det var hon obesegrad över 10 år där motståndarna sällan överlevde första ronden. En knockoutmaskin. Två har jag Fuji, egentligen bara efter Cyborg för att nivån på hennes motstånd var för låg. Nunes på tredje plats, hon hade en för svängig karriär med för många luckor i sitt game. Rousey hamnar sist, hon var aktiv alldeles för kort tid och tror hon skulle åka på stryk av alla andra på listan, inklusive Fuji.
Citera
2023-06-12, 18:53
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Angående vem som är kvinnlig goat så finns det inte särskilt många att diskutera om.

Megumi Fuji, 26 vinster och 3 förluster, varav 19 av vinsterna på submission. Dominant grappler som var lite före sin tid och dominerade när det inte fanns några stora MMA-organisationer som arrangerade kvinnlig MMA.

Ronda Rousey, 12 vinster och 2 förluster varav ingen match har gått till domslut. Den första superstjärnan bland kvinnliga fighters, dock en väldigt kort karriär på knappt 5 år.

Cris Cyborg, 26 vinster och 2 förluster varav 20 av vinsterna på knockout. En av dom mest dominanta någonsin, hamnade dock i skuggan av Rousey då UFC aldrig hittade några motståndare i Cyborgs viktklass förrän långt efter Rousey slagit igenom.

Amanda Nunes, 23 vinster och 5 förluster varav enbart 6 vinster gått till domslut. Hade en trög start i de stora organisationerna där hon varvade vinster med förluster tills det sedan vände helt och hon började köra över alla, inklusive Rousey och Cyborg varav den sistnämnde fortfarande var dominant och kunde framstå som odödlig.

Personligen har jag Cyborg som etta, hon förlorade sin första match men efter det var hon obesegrad över 10 år där motståndarna sällan överlevde första ronden. En knockoutmaskin. Två har jag Fuji, egentligen bara efter Cyborg för att nivån på hennes motstånd var för låg. Nunes på tredje plats, hon hade en för svängig karriär med för många luckor i sitt game. Rousey hamnar sist, hon var aktiv alldeles för kort tid och tror hon skulle åka på stryk av alla andra på listan, inklusive Fuji.

Amanda är överlägsen. Den enda som mött legitimt motstånd och som knockat Cyborg.
Citera
2023-06-12, 19:04
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Amanda är överlägsen. Den enda som mött legitimt motstånd och som knockat Cyborg.

Ja, Amanda hade högre nivå på motståndet men också fler motgångar. Både Rousey och Cyborg mötte legitimt motstånd under deras tid även om nivån på dåtidens kvinnliga MMA var lägre.
Citera
2023-06-12, 20:12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:

För mycket can-crushing i ditt synsätt på det där kan jag tycka.

Antal title fight wins (gärna consecutive) känns betydligt viktigare än hur många/hur snabbt man finishar några sopor.

Kollade inte Amanda Nunes record nu, måste erkänna att jag glömt bort typ hälften av hennes title defences, men det säger ju lite om hur otroligt ointressant divisionen varit.

JJ: 6 Title fight wins
Nunes: 11 Title fight wins
Rousey: 7 Title fight wins (8 om vi räknar när hon vann bältet mot Tate i Strikeforce som sedan blev UFC bältet.)
Shevschenko: 8 Title fight wins

Jag håller nog Shevschenko som den främsta utmanaren till titeln, tycker nästan att Shevschenko klev ur deras fight som P4P champ också, precis som Volkanovski gjorde mot Makhachev.

Cyborg om någon bör falla rejält pga doping, blir ju nästan lite löjligt att hon trycker steroider och genom det lyckas gå upp till en viktklass i princip ingen hör hemma i rent naturligt. Jones steroider känns inte alls lika illa med tanke på hur han ser ut nu i HW, Cyborg är något mer i stil med den obesegrade Ubereem.

Fuji har jag ingen koll på alls måste jag erkänna, men känns lite som en kvinnlig motsvarighet till Fedor i bästa fall men antagligen ännu mer can-crushing i sitt record än så.
Senast redigerad av Dirty. 2023-06-12 kl. 20:19.
Citera
2023-06-12, 20:24
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
För mycket can-crushing i ditt synsätt på det där kan jag tycka.

Antal title fight wins (gärna consecutive) känns betydligt viktigare än hur många/hur snabbt man finishar några sopor.

Kollade inte Amanda Nunes record nu, måste erkänna att jag glömt bort typ hälften av hennes title defences, men det säger ju lite om hur otroligt ointressant divisionen varit.

JJ: 6 Title fight wins
Nunes: 11 Title fight wins
Rousey: 7 Title fight wins (8 om vi räknar när hon vann bältet mot Tate i Strikeforce som sedan blev UFC bältet.)
Shevschenko: 8 Title fight wins. Jag håller nog Shevschenko som den främsta utmanaren till titeln, tycker nästan att Shevschenko klev ur deras fight som P4P champ också, precis som Volkanovski gjorde mot Makhachev.

Cyborg om någon bör falla rejält pga doping, blir ju nästan lite löjligt att hon trycker steroider och genom det lyckas gå upp till en viktklass i princip ingen hör hemma i rent naturligt. Jones steroider känns inte alls lika illa med tanke på hur han ser ut nu i HW, Cyborg är något mer i stil med den obesegrade Ubereem.

Fuji har jag ingen koll på alls måste jag erkänna, men känns lite som en kvinnlig motsvarighet till Fedor i bästa fall men antagligen ännu mer can-crushing i sitt record än så.

Glömde helt bort Schevchenko.

Sen beror det väl helt också på vad vi ska definiera som cans. Bara för att sporten utvecklats de senaste 10-15 åren gör det per automatik att dåtidens (kvinnliga)fighters per automatik till cans?

Om vi tar en titt på vilka Rousey mött och fått att klappa ut så har hon aldrig mött någon som har en grappling/bjj bakgrund. Det närmsta är Miesha Tate och Sara McMann som båda har en brottningsbakgrund. Majoriteten av hennes motståndare hade en bakgrund som strikers och några få hade ingen bakgrund alls utan började med MMA helt enkelt.

Betyder det att Rousey bara mötte cans? Enda gången hon inte mötte cans var de två gångerna hon fick stryk?
Citera
2023-06-12, 20:33
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Glömde helt bort Schevchenko.

Sen beror det väl helt också på vad vi ska definiera som cans. Bara för att sporten utvecklats de senaste 10-15 åren gör det per automatik att dåtidens (kvinnliga)fighters per automatik till cans?

Om vi tar en titt på vilka Rousey mött och fått att klappa ut så har hon aldrig mött någon som har en grappling/bjj bakgrund. Det närmsta är Miesha Tate och Sara McMann som båda har en brottningsbakgrund. Majoriteten av hennes motståndare hade en bakgrund som strikers och några få hade ingen bakgrund alls utan började med MMA helt enkelt.

Betyder det att Rousey bara mötte cans? Enda gången hon inte mötte cans var de två gångerna hon fick stryk?
Handlar en hel del om hur extremt tunn 145 t.ex är fortfarande idag och egentligen 135 också. Tror faktiskt prime McMann och prime Tate hade stått sig ganska bra mot t.ex Aldana. 135 har inte tagit många steg framåt sen divisionen kom till enligt mig, inte djupet åtminstone.

Utan en organisation som aktivt matchar de bästa mot de bästa blir det mycket can-crushing också.

Däremot har 115 och 125 visat sig vara betydligt mer tekniska divisoner enligt mig, vilket makes sense då det är lite mer av en normal atletisk vikt för kvinnor efter en tuff diet och lite vattenvikt än 135 och 145. Även en atlet som t.ex Serena Williams hade nog inte haft några problem att nå 135 lbs. 145 är nästan lite av en super heavyweight division om vi snackar om kvinnor som inte trycker steroider. Finns ju iofs "kvinnor" som Gabi Garcia också som ser stor ut bredvid Wanderlei https://fightstate.com/wp-content/up..._709.0.0.0.jpg
Senast redigerad av Dirty. 2023-06-12 kl. 20:43.
Citera
2023-06-12, 21:15
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Handlar en hel del om hur extremt tunn 145 t.ex är fortfarande idag och egentligen 135 också. Tror faktiskt prime McMann och prime Tate hade stått sig ganska bra mot t.ex Aldana. 135 har inte tagit många steg framåt sen divisionen kom till enligt mig, inte djupet åtminstone.

Utan en organisation som aktivt matchar de bästa mot de bästa blir det mycket can-crushing också.

Däremot har 115 och 125 visat sig vara betydligt mer tekniska divisoner enligt mig, vilket makes sense då det är lite mer av en normal atletisk vikt för kvinnor efter en tuff diet och lite vattenvikt än 135 och 145. Även en atlet som t.ex Serena Williams hade nog inte haft några problem att nå 135 lbs. 145 är nästan lite av en super heavyweight division om vi snackar om kvinnor som inte trycker steroider. Finns ju iofs "kvinnor" som Gabi Garcia också som ser stor ut bredvid Wanderlei https://fightstate.com/wp-content/up..._709.0.0.0.jpg

Ja, de kvinnliga viktklasserna ligger bra långt efter de manliga.

På tal om doping så är jag inte heller helt övertygad om att Cyborg är den enda. Det var en massa spekulationer kring Tate när hon gjorde sin comeback, hennes ex Caraway läckte också en jävla massa antydanden.

Angående vilken viktklass som är bäst är det också lite av en berg- och dalbana.

Det var i Japan där kvinnlig MMA blev accepterad först och då var det stråvikten/115 som var de populäraste viktklassen. Tycker också det är relativt hög nivå på dåtidens kvinnliga MMA i Japan i jämförelse med den manliga. Fast trots allt många kvinnliga grapplers(judo) och kickboxare som tog klivet över. Den där viktklassen dog väl dock nästan ut under 2010-talet och gjorde inte comeback förrän UFC introducerade viktklassen.

Om vi bara håller oss till UFC och lite in på Strikeforce/Elite så var det väl lite 50/50 mellan 135 och 145. 145 var väl lite före med Gina Carano och sedan Cyborg. 135 hade väl lite mer fighters som Tate och sedan Rousey, + ett gäng som hoppade mellan viktklasserna. 145 dog dock helt ut när UFC tog över och aldrig satsat något seriöst på den viktklassen. Cyborg fick väl UFC-kontrakt samtidigt som Rousey men fick ingen match på runt ett år och fick då lämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in