• 1
  • 2
2009-11-15, 21:44
Medlem
Gregenfalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
usbminne? mp3spelare? oftast har man ju tillgång tillgång till nån annan dator

är det även kört att hämta filer på detta vis
http://www.superantispyware.com/onlinescan.html

Vad menar du nu?
Nej, jag får samma felmeddelande som tidigare tyvärr.
Vad är en MS-fil?

Jag har kollat både säkerhets- och sekretess-inställningar under Internetalternativ, men det ser ut som vanligt.
Citera
2009-11-16, 01:33
Medlem
927s avatar
skojar du eller????
har du ingen aning om hur du ska göra få att placera en fil i den här datorn trots att jag skriver usb minne och tillgång till annan dator

ms = microsoft....
Citera
2009-11-19, 22:31
Medlem
Gregenfalks avatar
Javisst förstod jag det men inte i vilket syfte? Du är lite svår att följa när du bara svarar med lösryckta meningar. Men jag ska göra ett försök med Spyware-programmet och även en hijackthis-logg. Om det skulle behövas.

Problemet jag har är ju att jag inte kan öppna några filer över huvud taget, så det är osäkert om externa källor är till någon hjälp.
Jag har som sagt redan kört virusprogram utan att hitta något som pekar på virus, vad kan jag kolla upp utan att behöva köra fler program? Finns det t.ex nåt viktigt bland Internet-alternativ eller andra inställningar jag kan ha missat?
Citera
2009-11-20, 00:12
Medlem
927s avatar
nu skrev du väl fel, du skriver ju nämligen att du inte kan öppna filer

bara för att du scannat med antivirusprogrammet x och det visar inget så betyder det ju inte med säkerhet att din dator är ren.

hijackthis kan visa nån felaktig inställningen eller rester från nåt annat skräp.
vad det gäller ie så kan man ju återställa allt till default under fliken avancerat.

har inte tanken slagit dig att föra öven setup filen till en annan browser, som tex opera, via usb. då kan mn ju installera den och se om den funkar ok
Citera
2009-11-21, 00:08
Medlem
Gregenfalks avatar
Ja alltså för att förtydliga, redan nedladdade filer och program fungerar ju, däremot inte att ladda ned/öppna filer från internet. Det och att streama från youtube och liknande sidor.

Prövat återställa till default utan resultat. Får försöka fixa det med usb helt enkelt, men har ingen tillgång till det just nu.

Ingen annan som varit med om liknande?
Citera
2009-11-21, 22:17
Medlem
Gregenfalks avatar
OK. Jag tror att svaret ligger i trasig(a) drivrutin(er).
Tänkte ge mig på att installera om Internet Explorer, hur bör jag gå till väga?
Citera
2009-11-22, 03:31
Medlem
927s avatar
drivrutiner till vad?
har du en router så kanske den är orsaken men då får man ju koppla ur den och testa, förstås

vi vet ju inte vilken vers av ie du använder men har du uppgraderat den så bör du kunna avinstallera den senare versionen

jag förstår inte vad problemet är när det gäller att få tag i ny eller gammal lagringsmedia men hjt filen ryms på en diskett, om man nu har nån sån kvar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in