Resultat: Bör det finnas ett Rymd-/Astronomiforum på Flashback?
Ja
91,04%
122 röster
Nej
8,96%
12 röster
2007-10-07, 18:25
Medlem
Grillen89s avatar
Tänkte att jag skulle läsa/diskutera lite grann om Astronomi eftersom jag är väldigt intresserad av rymden. Men sedan upptäckte jag att det inte fanns något astronomi forum! Så jag tänkte föreslå att det skulle införas ett forum om just astronomi. Fast vad vet jag... Det kanske inte finns något stort intresse här på flashback.
Citera
2007-10-07, 18:32
Medlem
ojns avatar
Borde väl få plats i Natur, miljö och klimat.
Och regeln är väl att vill du ha ett eget forum för ämne x, så visa på 20-30 trådar som skulle passa där, så admin ser att det verkligen finns ett behov.
Citera
2007-10-07, 18:53
Moderator
impieteers avatar
Nja, fysik passar nog bättre.
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=54
Citera
2007-12-07, 15:53
Medlem
Tycker även jag att ett astronomi-underfora vore på sin plats. Astronomin skiljer sig en hel del från de övriga ämnena som diskuteras i Vetenskaps-forat. Vill gärna se ett underfora där...

Vad säger admin och berörda mods om saken?
Citera
2007-12-07, 22:33
Medlem
Pratbubblans avatar
Astronomi har varit ett stort intresse sedan barndomen. Jag skulle gärna skilja ut astronomi & rymdfysik som ett speciellt forum.
Citera
2007-12-07, 22:44
Medlem
miklons avatar
Jag ser inte varför man inte skulle kunna diskutera astronomi i Fysik, jag tror att ämnet är för smalt för ett eget underforum.
Citera
2007-12-09, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Astronomi har varit ett stort intresse sedan barndomen. Jag skulle gärna skilja ut astronomi & rymdfysik som ett speciellt forum.

Instämmer.
Citera
2007-12-10, 10:17
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Tycker även jag att ett astronomi-underfora vore på sin plats. Astronomin skiljer sig en hel del från de övriga ämnena som diskuteras i Vetenskaps-forat. Vill gärna se ett underfora där...

Vad säger admin och berörda mods om saken?

Berörda mods (I fysik och naturforumen) har kommit överens om att det passar bäst i fysikforumet (Astronomi och Astrofysik). Och vi kan inte se det finns något skäl till ett separat astonomiforum även om det är ett mycket intressant ämne.
Citera
2007-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Berörda mods (I fysik och naturforumen) har kommit överens om att det passar bäst i fysikforumet (Astronomi och Astrofysik). Och vi kan inte se det finns något skäl till ett separat astonomiforum även om det är ett mycket intressant ämne.
Berörda mods har fel
Nej men kvantitetsmässigt så är det nog inte befogat med en underavdelning. Så många trådar i ämnet skapas det inte. Men kommer en uppsving gällande trådstarter så ser jag gärna att det blir av
Citera
2007-12-11, 19:10
Medlem
DIEXELs avatar
Hade väl varit bättre att starta ett eget forum med astronomi o rymd o andra livsformer i universumet för som det är nu när man vill läsa andra användarens syn på sånt så måste man gå in på t ex "Paranormal o skit" och även ta sig igenom 100 000 trådar om skuggmänniskor, spöken, häxor o allt annat skräp. Orka.
Citera
2007-12-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hade väl varit bättre att starta ett eget forum med astronomi o rymd o andra livsformer i universumet för som det är nu när man vill läsa andra användarens syn på sånt så måste man gå in på t ex "Paranormal o skit" och även ta sig igenom 100 000 trådar om skuggmänniskor, spöken, häxor o allt annat skräp. Orka.

Men inte vill man väl ha lösa spekulationer, som inte vilar på vetenskaplig grund i ett vetenskapsforum?
Citera
2007-12-11, 19:24
Medlem
Om man söker på t.ex. "meteor" har rätt många postat rymd-relaterade poster i Fysik, matematik och teknologi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in