• 1
  • 2
2009-11-17, 11:43
Medlem
wzbzs avatar
Har lite samma problem. Ett tips kan vara att se över din kost, se till att du får i dig alla näringsämnen. Fast förvänta dig inga under.. vissa har väl helt enkelt tunt hår naturligt.
Citera
2009-11-20, 16:23
Medlem
För att vända på steken, finns det något sätt man kan få tunnare hår? Lite jobbigt att behöva en halv burk wax för att det ens ska göra skillnad, lite jobbigt att vänta 1-2 timmar på att håret ska torka efter man har duschat och när det väl har torkat ser man ut som man har en cykelhjälm på huvudet.

så, hur i helvete fixar jag tunnare hår? permanent. orkar inte tunna ut det hos frisören varje 2-3 veckor.
Citera
2009-11-20, 18:07
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
För att vända på steken, finns det något sätt man kan få tunnare hår? Lite jobbigt att behöva en halv burk wax för att det ens ska göra skillnad, lite jobbigt att vänta 1-2 timmar på att håret ska torka efter man har duschat och när det väl har torkat ser man ut som man har en cykelhjälm på huvudet.

så, hur i helvete fixar jag tunnare hår? permanent. orkar inte tunna ut det hos frisören varje 2-3 veckor.

Köp en egen urtunningssax?
Citera
2009-11-23, 19:33
Medlem
Varför vill du ha tjockt hår?

Mitt hår är så jävla tjockt att varenda frisör måste påpeka hur tjockt det är. Alla säger samma sak, att jag är lyckligt lottad. Älskar det visserligen när det är halvblött och rufsigt, då är det förbannat sexigt, men jag tycker det är redigt irriterande att håret blir ett förbannat mini-fro (jag är vit) när det torkar. Behöver folk med tjockt hår använda vax för att det ska se bra ut?
Citera
2013-02-23, 15:19
Medlem
Någon som vet hur man får tjockare hår, med något medel?

Börjar bli tunnhårig och väldigt tunt hår uppe på huvudet och har tjockt vid "kransen" om man säger så. Jag kommer fan annars sluta som Lars Loket !!

HjälP!
Citera
2013-02-25, 05:34
Medlem
Grattis, tacka din mamma. Det är tyvärr egentligen bara en sak som fungerar när man är flintis; transplantera håret. Dvs. att du tar hårsäckar ifrån kransen och flyttar upp dem på hjässan. Annars så är det tupé eller att rock krans som gäller. Gener råder inga krämer på.

F.ö. har jag exakt samma problem som TS. Håret blir flottig på en dag, men jag kan bara tvätta det som mest var tredje, men en halv flaska schampo, och efter 12h ser jag smått skallig ut, eftersom jag är både blond och tunnhårig. "Fint" hår heter det visst. Finte är det då rakt inte, och har man mössa på sig är det skit samma att lockarn anår ner till bröstvårtorna, man får antenner ändå.
Citera
2025-09-19, 14:03
Medlem
Tillägger nu 12 år senare. Jag är flint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in