2009-11-12, 16:43
Medlem
Hej!

Jag var och inhandlade ett nytt ljudkort idag. Ett Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio. Ljudet är helt suveränt när man spelar upp musik! Men en sak jag stör mej på. De väldigt små ljuden. T.ex när man öppnar mappar, det där klick-ljudet låter helt fel. Istället för klick låter det tick. Det konstiga är att om jag spelar musik samtidigt så låter klick-ljudet helt normalt. Det är väl egentligen inget stort problem, men små korta ljud är ju också viktiga ibland. Jag har uppdaterat till de nyaste drivrutinerna och det var samma problem även då. Finns det något sätt att lösa detta för man ska ju inte behöva lämna in och köpa ett nytt?
Citera
2009-11-12, 17:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tar bort detta " klickljud " under ljudegenskaper som man finner under kontrollpanelen.

Har för mig att namnet på detta heter Utforska. Provar dig fram.
Citera
2009-11-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tar bort detta " klickljud " under ljudegenskaper som man finner under kontrollpanelen.

Har för mig att namnet på detta heter Utforska. Provar dig fram.

jag vet vars klick-ljudet befinner sig. Det heter start.wav. Men vill ej ha bort det utan vill få det att låta normalt. En annan sak är att jag hör inte msn vibbarna heller. Många olika ljud som bara försvinner helt utan orsak. Spela upp musik funkar som sagt felfritt.
Citera
2009-11-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
jag vet vars klick-ljudet befinner sig. Det heter start.wav. Men vill ej ha bort det utan vill få det att låta normalt. En annan sak är att jag hör inte msn vibbarna heller. Många olika ljud som bara försvinner helt utan orsak. Spela upp musik funkar som sagt felfritt.

Jag inaktiverade X-FI CMSS-3D Headphone i Audio Console så vart ljudet mer normalt(mindre burkigt ljud) och nu är tom klick ljuden normala. Tycker dock inte ljudet vart någon större skillnad jämfört med mitt tidigare integrerade ljudkort. Man hade ju förväntat sig en massiv skillnad som alla pratar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in