• 1
  • 2
2009-11-13, 22:15
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Äh, rotade loss bland inställningarna, under fliken "ljud ut" så hade systemet ställt om sig till "soundflower"- nånting istället för "inbyggda högtalare".

Återställt och fixat, funkar bra nu.

Hade exakt samma problem. Det verkar som att OS X tror att det virtuella airfoil-ljudkortet är default-kortet, vilket är väldigt skumt.
Citera
2009-11-14, 21:40
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Prova att göra som det står först, så kan du fråga oss om det skiter sig...

testade att starta snow leopard med installationsskivan. gick senare in på skivverktyg och kontrollerade hårddisken. den gav samma problem som förut. Testade då att reparera hårddisken och den fixade disken. Nu återstår det att se ifall den är fixad eller inte. den strulade idag men inte igår. Verkar som den gör som den vill
Citera
2009-11-19, 19:59
Medlem
korps avatar
Batteriet på min Macbook Pro är mycket sämre efter jag installerade 10.6. Märkbart dåliga batteritid nu än tidigare, någon annan som märkt nått liknande?
Citera
2009-11-19, 20:00
Medlem
Adam87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Batteriet på min Macbook Pro är mycket sämre efter jag installerade 10.6. Märkbart dåliga batteritid nu än tidigare, någon annan som märkt nått liknande?
Ja!!!
Startade en tråd om det, men den blev låst.
Dock har jag en vanlig Macbook.
Citera
2009-11-19, 20:11
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp

Tycker mig ha märkt samma sak jag med.
Citera
2009-11-19, 20:54
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
testade att starta snow leopard med installationsskivan. gick senare in på skivverktyg och kontrollerade hårddisken. den gav samma problem som förut. Testade då att reparera hårddisken och den fixade disken. Nu återstår det att se ifall den är fixad eller inte. den strulade idag men inte igår. Verkar som den gör som den vill

Det strular lite då och då. Speciellt när det är en sida med mycket flash. Webbläsare spelar ingen roll. Har testat Safari, Firefox och Opera
Citera
2009-11-20, 21:23
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam87
Ja!!!
Startade en tråd om det, men den blev låst.
Dock har jag en vanlig Macbook.

Min batteritid ligger numera på runt 3-4 timmar, när jag bara slösurfar och degar. Tidigare (innan 10.6.2) när jag gjorde precis samma saker låg jag på säkert 6-7 timmar. Jag har den nya Macbook Pro med inbyggt batteri.

Apple verkar ha strulat till det mycket med SL, jag önskar jag aldrig uppdaterat...innan 10.6.2 hade jag extremt badbollsyndrom i SL...suck...iaf är det borta nu, men då blev det dålig batteritid istället. Om det nu är pågrund av det.
Citera
2009-11-21, 11:37
Medlem
Ovics avatar
Någon som haft några problem med att installera Voddler på SL?
Jag laddade ner installationsfilen igår, men jag kan inte öppna den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in