Tjena,
Jag misstänker att jag har fått golfarmbågar, dock mest ett obehag, samt att det ibland kan kännas som att lill o ring fingret kan domna lite ibland på ena handen. Obehaget i armbågarna har pågått i ungefär 2 månader.
Jag har också svårt för att köra bicepscurl med rakstång numera, har fått ändra om lite i rutinerna, men det känns fortfarande stelt på insidan av armbågarna.
Känns tråkigt att behöva vila när det flyter på bra,
Vad tror ni ska jag köra på lätta vikter ett tag eller vila helt och hållet?
Om det nu rör sig om golfarmbåge så brukar excentrisk underarmsträning och massage funka bra. Antiinflamatoriska medel har låg eller ingen effekt på orsaken.
Ja det kan den då rak stångcurl körs i en kraftig supination (motsatt till pronator teres funktion)
Som sagt det känns verkligen inte som att det är en led som är inflammerad snarare en muskel.
Vad gäller ifall det är pronator teres som problemet ligger i?
Om problemet ligger i själva muskeln så är det först vila som gäller den första veckan. Sedan kan du försiktigt börja träna underarmarna med lite belastning supination för exentrisk träning för pronator teres. Stretching brukar även fungera. 2-4 veckor kan det ta. Om det är muskelsenan problemet ligger i brukar samma träningsrecept fungera, fast det tar längre tid beroende på hur allvarligt det är. 6-12 veckor, kan det ta.
Om problemet ligger i själva muskeln så är det först vila som gäller den första veckan. Sedan kan du försiktigt börja träna underarmarna med lite belastning supination för exentrisk träning för pronator teres. Stretching brukar även fungera. 2-4 veckor kan det ta. Om det är muskelsenan problemet ligger i brukar samma träningsrecept fungera, fast det tar längre tid beroende på hur allvarligt det är. 6-12 veckor, kan det ta.
Som sagt det känns verkligen inte som att det är en led som är inflammerad snarare en muskel.
Vad gäller ifall det är pronator teres som problemet ligger i?
Sånt är oerhört svårt att själv veta även om jag ej misstror dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!