• 2
  • 3
2009-11-12, 19:48
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0bz
Varför tvinga på killen massa kosttillskott? Kör utan, funkar lika bra.
Själv ökar jag 1kg i månaden UTAN kosttillskott, just det, kör bara mat.
Du lär dig både laga, äta gott och ger dina muskler en god näring.
Har tränat i 1,5 år nu. Har ökat ca 15kg i vikt och ser inte fet ut.

Hur mycket vägde du när du började träna?
Citera
2009-11-12, 20:16
Medlem
Alltså går du till ett vanligt Svensson gym så är det väldigt få biffar där om ens någon.

Går väl typ 1 riktig biff på 30 vanliga svenskar som vill försöka bränna bort all chips och öl de drack i helgen. Ingen bryr sig.
Citera
2009-11-12, 20:23
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Hej jag har ett oerhört löjligt problem. Det hela går ut på att jag vill träna. Jag är väldigt tanig ca 65-70kg(beroende på veckans innehåll) och 178cm. Vidare är jag svag. Vilket ger mig någon slags ångest för att gå till gymmet. Helst av allt skulle jag bara vilja träna upp mig själv hemma men antar att man får lägga ut en smärre förmögenhet på utrustning då? I övrigt behöver jag tips när det kommer till kost.. bör jag käka protein/kreatin(vad det nu heter) redan ifrån början? Eller är det bättre att vänta med det hela? Vad bör jag äta om vi säger att jag vill gå upp i vikt så snabbt som möjligt utan att bli "fet"?

Du ska inte ha ångest för att gå till gymmet, man föds inte som biff... alla har vart nybörjare en gång i livet. Träna ska man inte bara göra för att man vill växa till sig, utan även för att det är skönt och bra för välbefinnandet. Alla som går till gymmet tränar alltså inte för att bli bodybuilders, utan för att bygga upp kroppen för hälsans skull.
Kostillskott behöver du inte tänkta på i början. Du ska lära dig övningarna (kör lätt, långsamt och kontrollerat), äta bättre och sova bra. Du hittar massa bra information om detta och annat för just nybörjare här:
Kost
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1031085
Träning
https://www.flashback.org/showthread.php?t=889522

Framförallt: Ha tålamod! Det tar tid att bygga muskler. Ju bättre du sköter kost, träning och vila desto bättre kommer det gå.
Citera
2009-11-13, 09:42
Medlem
Smecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocoNutz
Tar inget sånt nu.
Vill inte öka min muskelmassa, då skulle jag se ut som HULKEN, ojojoj. Vill inte bli ett muskelfreakmonster.

Du får gärna slänga upp en bild på dig själv med en handskriven lapp med nick/datum/tid.
Börjar bli lite skeptisk när jag läser vad du skriver överallt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in