2009-11-11, 19:36
Medlem
Okej... nu kommer mnga dator-nerds att skratta...

Jag kr p windos 7 Ulitimate 64bits... GeForce Gtx260 (ingen HDMI ut). fr ca 1 vecka sen flt allt p som skulle tven funka datorn var glad osv osv... sen gjorde jag mitt misstag...

Jag fick fr mig att det var tid att damsuga den gamla burken... (sjlvklart vidtog jag alla tgrder.. inga klder osv osv dessutom r damsugarmunstycket av plast = leder inte stm) nr jag stog dr och damsugade titta jag in i min gamla burk sg jag att jag hadde plats till tv mer ram.. och d slog det mig.. men gamla dator dr r 2 raminnen i den.. utan att tnka mig fr tog jag mina gamla ram och hivade i jag tnkt ram som ram... men icke... datorn starta inte och efter mycket om och men genom att ta ut battariet (tror det e d biosen resets och tagit av alla ram och satt in dem gamla i dem) starta burken allt var som vanligt... frutom att min data inte hitta min tv..

Den r kopplat via en HDIM> skum sak med massa hl i inte vanlig AVG.

Fljande tgerder har vidtagits..

1 startat datan med bara tven inkopplad = inget hnde.
2 provat koppla tvn via avg = funka.
3 avinstalerat och instalerat dem nyaste drivrutinerna.

Min tv r av mrket Andersson "C320D"

allt har funkat innan med w7... frgan r vad ska jag gra?
Citera
2009-11-11, 19:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-11, 20:21
Medlem
0. Ta loss och stt tillbaka kablarna mellan TV och datorn. Bda ndarna.

1. Starta TV (rtt kanal)
2. Starta skrmen
3. Starta datorn

4. G in i bild eller grafikinstllningarna och gr om och spara ven om allt ser rtt ut.

Damsugning r en ddssynd. ven om du har plastmunstycke och inte rr ngot kan delar nd bli frstrda fr luften blir laddad av statisk elektricitet.
Citera
2009-11-11, 23:02
Medlem
temps avatar
Ha i alla sladdar och starta om datorn.

In i drivrutinerna eller instllningarna fr datorns skrmar och du br hitta nn knapp som identifierar inkopplade skrmar. typ "Detect" eller "identify" eller nt i den stilen.

Annars kanske det finns en lista ver inkopplade skrmar och under den listan finns en knapp som har texten "My video display is not shown" ungefr. Tryck den och lalla runt.

Den br poppa upp i nn lista d.
Citera
2009-11-12, 22:57
Medlem
Okej.. provat allt ni har sagt...

Inget funkar.. blir inte enns det Pling ljudet nr jag startar teven.... kan Den hdmi porten ha gtt snder?.... fr tvn funkar via avg...?

panik hr hemma hahaha men tackar fr alla svar ingen annan som vet? terkommer nr om jag kommer p ngt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in