Hej alla, tyckte inte detta passade in som ett av dom "små problemen" så ger det istället en helt ny tråd start.
Läget är detta: Efter min första dust med ubuntu på min nuvarande burk som, tack vare brist på skivor, dumt nog vart en installation genom windows.
Installationen verkade gått vägen men så fort jag försökte starta datorn med ubuntu istället för windows frös allt ihop som om jag vore på nordpolen.
Försökte lösa detta och tog bort ubuntu på bondesätt, bara tog bort katalogen från disken det låg på.
Det första jag märkte var att grub fortfarande trodde det fanns på datorn och gav mig alternativen att starta med ubuntu varje gång jag startade datorn.
Tänkte att "det kan jag lösa, bara att installera ubuntu igen".
Jo visst, om livet vore så enkelt, fixade en skiva från en av mina goda vänner och startade upp installationen, nu istället så frös det redan där och på helt slumpmässiga ställen, ibland i början, ibland vid partitionering osv.
Nån kanske haft samma problem och kan ge mig en lösning på en gång, annars börjar jag från grunden och det första jag tänkt prova är att ta bort allt som hade med den förra installationen att göra, så eran kunskap om vilka filer som hamnar på andra diskar än den valda då man installerar välkomnas med öppen famn.
För att sammanfatta allt undrar jag:
1. Varför fryser det?
2. Hur tar jag bort grub?
3. Hur löser jag frysnings-problemet?
Tack i förväg!