Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-11, 13:09
Medlem
Eyecandyss avatar
Är detta något nytt tillkommet eller har man alltid får varningar för att påpeka att någon är ett troll?
Mig veterligen har det inte hänt innan men kände att jag ville fråga.
Har läst reglerna men kan inte hitta något där heller

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1050568&page=2

(har ingen aning om hur man gör för att länka till ett visst inlägg så jag länkar hela tråden)
Citera
2009-11-11, 17:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Att påpeka att någon trollar är OT och kan därför resultera i en tillsägelse (men aldrig en varning). Man måste även komma ihåg att trolling inte är ett regelbrott i sig så länge det spårar ur eller ligger i fel forum.
Citera
2014-01-12, 21:35
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Man måste även komma ihåg att trolling inte är ett regelbrott i sig så länge det spårar ur eller ligger i fel forum.

Hur ska man tolka det här?

Jag tolkar detta som att trollning måste spåra ur eller postas i fel forum för att inte vara ett regelbrott.
Citera
2014-02-10, 23:45
Medlem
Mike.Andersens avatar
Är det bra att trolling är tillåtet?

Flashback är det enda forumet som jag vet om där trolling är fullt tillåtet. Jag tycker att det är bra, vad tycker du?

Man kan smäda någon samtidigt som ens inlägg är jäkligt topic. Efter ett tag så haglar det in offtopic inlägg och sedan är det bara att gotta sig när deras konton blir avstängda.

(FB) Ny regel ang trollning

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ny regel ang trollning

Man måste även komma ihåg att trolling inte är ett regelbrott i sig så länge det spårar ur eller ligger i fel forum.
Citera
2014-02-10, 23:49
Medlem
jo så länge det inte spårar ur då måste det någ finnas någon slags diskution i det?
Citera
2014-02-10, 23:54
Medlem
Mike.Andersens avatar
Man kan fråga sig vad smädning av en person har att göra med ämnet. Att kalla någon idiot samtidigt som man är topic, exakt vad tillför det ämnet?
Citera
2014-02-10, 23:59
Bannlyst
Vad du än skriver så finns det alltid någon som anser att du trollar.
Citera
2014-02-11, 00:01
Medlem
Kundalinis avatar
Bra trållning är kul. Problemet är den sjunkande kvaliteten. Obegåvade troll som masspostar skitar ner.
Citera
2014-02-11, 00:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag tycker det är okej, varför måste en teoretisk händelse vara grundad i verklighet när man kan diskutera den fiktivt och kanske hittar lösningar? Dessutom får man sig ett skratt
Citera
2014-02-11, 00:09
Medlem
frihetskrigares avatar
Jag tycker att det kan vara ganska underhållande ibland, speciellt på kvällarna när man oftast inte har så mycket att göra än att försöka sova. Det är roligt så länge det hålls på en lagom nivå. Dom flesta som trollar överdriver så mycket och har endast en massa trams i trådstarten och inläggen.
Citera
2014-02-11, 02:10
Medlem
Om det är gjort bra. Det har nog genom åren bidragit till en del intressanta diskussioner som inte hade hamnat på tapeten om varenda användare höll sig till sanningen. Så kort sagt; ofta bra för diskussioner men för ofta dåligt i underhållningssyfte.
Citera
2014-02-11, 10:50
Moderator
^Eazs avatar
Ett bra "troll" som skapar en fiktiv historia som leder till intressant diskussion kan faktiskt vara trevligt, att ha hypotetiska diskussioner om ämnen som e.g. är helt utspårade kan vara riktigt kul och där tycker jag självfallet inte att det ska vara ett regelbrott att "trolla"

(skriver trolla inom situationstecken eftersom jag inte anser att det per automatik är att trolla att ha hypotetiska diskussioner om saker som inte ägt rum/kommer äga rum).

Däremot, dessa lågbegåvade individer som anser sig vara lustiga när de sprutar ut idiottrådar, dessa troll får gärna ryka, dock inte på någon "troll-regel" utan via KFK som är där just för att ta bort användare som inte tillför forumet något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in