Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-11, 10:05
Medlem
Disco Moskvas avatar
Jag har ett litet gäng MS Office 2007-skivor med licens för 2 installationer per skiva. Några av dessa licenser har gått till installationer på datorer som jag inte längre kommer använda.

Det jag undrar nu är om jag kan "få tillbaka" licenser genom att avinstallera Office på de datorer som inte kommer användas. Jag är lite osäker på hur det här funkar, vid installationen får man ju ange produktnyckel men jag vet inte om man iom detta spärrar/räknar av en installation. Alltså att detta registreras hos MS på något sätt.

Någon som vet?
Citera
2009-11-11, 10:26
Moderator
Protons avatar
Microsoft själva lär ju veta hur deras licensmodell ser ut. Har du provat att kolla på deras hemsida och se om du kan hitta informationen där istället för att vi ska spekulera vilt på Flashback hur det eventuellt funkar?
Citera
2009-11-11, 10:41
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Microsoft själva lär ju veta hur deras licensmodell ser ut. Har du provat att kolla på deras hemsida och se om du kan hitta informationen där istället för att vi ska spekulera vilt på Flashback hur det eventuellt funkar?

Jodå, jag har letat men tycker mig inte ha hittat just den information jag söker. Tyvärr är inte Microsofts sida något under av användbarhet...
Citera
2009-11-12, 11:06
Medlem
Disco Moskvas avatar
Jag testar en bumb.
Sen får den dö.
Citera
2009-11-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
MS Office 2007-skivor med licens för 2 installationer per skiva.
Är osäker. EJ testat. Länge sedan jag såg en sådan licens.

2 st datorer igång samtidigt.
3:e datorn kommer att vägra starta MS Office eller ge meddelande.

Begränsa MS Office till 2 st datorer samtidigt per licens.
Ta bort från MS Office från datorer som inte ska användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in