• 1
  • 2
2004-01-23, 01:40
Medlem
TomBombadills avatar
Vore det inte underbart om vi kunde annordna Flashbackfiskeläger? Vi drar ut och fiskar nånstans i Stockholm och tar med massa öl och massa brudar
Citera
2004-01-23, 18:44
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Vore det inte underbart om vi kunde annordna Flashbackfiskeläger? Vi drar ut och fiskar nånstans i Stockholm och tar med massa öl och massa brudar

Skippa brudarna,så är jag på..
Svartsjölandet där finns det mycket fina gäddvatten..
Citera
2004-01-23, 19:52
Medlem
brunk.dunks avatar
Jag kan säga att jag och några fiskepolare har Flaten, Drevviken, Ältasjön, Källtorpssjön som hemmasjöar. Har fått mycket fisk där och det vore kul om man såg några av er stockholmsfiskare där. Flaten är ju känd för sin grova aborre, jag har också sett och haft på tioklubbare där.
Citera
2004-01-23, 22:31
Medlem
konrad_khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Ni får gärna även nämna öar och ställen längst skärkårdskusten!

Kyrkfjärden - här kan du hitta riktigt stor abborre
Stora Värtan - många och stora gäddor
Gålö - bra ställe att fiska öring från land
Citera
2004-01-23, 22:36
Medlem
brunk.dunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad_khan

Jag har fiskat jävligt mycket öring från land på Gålö i mina dagar och avkastningen har varit snål. Ville bara säga det. Har du några tips på hur man ska lura den?
Citera
2004-01-23, 23:05
Medlem
konrad_khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunk.dunk
Jag har fiskat jävligt mycket öring från land på Gålö i mina dagar och avkastningen har varit snål. Ville bara säga det. Har du några tips på hur man ska lura den?

Mitt tips är att lyssna på andra som fiskar öring när de får och dra dit fort som fan. Sedan är det ju ingen ovanlighet med dålig avkastning på öring heller.

Testa att meta på räka eller kör med Ludde-drag.
Citera
2004-01-31, 21:56
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobody
vad kostar kortet och finns det båt att hyra eller kan man ta med sig sin egen?

att bli medlem kostar ca.900:-
sen kostar det ca.400:-/året
om man vill ha båt får man betala depositionavgift för att få en nyckel
det är grymt fint där
men får inte fiska upp många fiskar

annars brukar jag åka till Trehörningen/Nacka
Citera
2004-02-01, 00:20
Medlem
RIP-Polariss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunk.dunk

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag har varit ute på Gålö och i Åvaviken totalt säkert 20 gånger de senaste två åren och jag har inte fått så mycket som ett endaste hugg.

Vi får väl ta och samla ihop oss flashbackare och sticka ut i samlad trupp till Gålö i vår. Sen vore det väl konstigt om vi inte kunde få upp åtminstonde EN öring.
Citera
2004-02-01, 00:38
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Kyrkfjärden - abborre ?? Tack för tipset, det ska jag kolla. Har bara hört en massa dönisckar snacka om gädda där.
Stora Värtan - det var flera år sen det fanns många gäddor där....2003 var helt uselt, 2002 knappt bättre.
Gålö - har nog haft sin storhetstid......för tio år sen.

Dags för ett nytt hett havsöringsvatten......jag tycker södra delen av bogesundslandet, ut mot stora ångbåtsbryggan nedanför Bogesunds slott borde vara ett sånt (med båt).....men *suck* har ju inte sett en fiskjävel där.
Citera
2004-02-03, 21:07
Medlem
konrad_khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Kyrkfjärden - abborre ?? Tack för tipset, det ska jag kolla. Har bara hört en massa dönisckar snacka om gädda där.
Stora Värtan - det var flera år sen det fanns många gäddor där....2003 var helt uselt, 2002 knappt bättre.
Gålö - har nog haft sin storhetstid......för tio år sen.

Jag plockade upp många gäddor i Värtan 2003 nemas problemas.

Hittade annars en länk med bra ställen på Gålö, själv har jag inte varite där på ett par år.

http://www.regalmarin.se/fiske_tips/galo.html
Citera
2004-02-05, 12:52
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Jag plockade upp många gäddor i Värtan 2003 nemas problemas.

Hittade annars en länk med bra ställen på Gålö, själv har jag inte varite där på ett par år.

http://www.regalmarin.se/fiske_tips/galo.html

Då får du berätta var i Värtan du fick dom ! Du får guida till våren.....

Apropå Gålö......"kul" att dom inte visar det ställe där jag och några hundratals andra stått och förgäves slitit spö i alla år.....dvs ca en cm nedåt i bild från 2:an. Nån som håller med ?
Citera
2004-02-05, 12:53
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIP-Polaris
Vi får väl ta och samla ihop oss flashbackare och sticka ut i samlad trupp till Gålö i vår. Sen vore det väl konstigt om vi inte kunde få upp åtminstonde EN öring.

Bra idé !!! Gör ett upprop i slutet på mars !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in