• 3
  • 4
2009-11-13, 16:46
Bannlyst
Ts du är en dumsnål idiot, du kommer att leva olyckligt och dö olyckligt utan att haft roligt en enda gång.

Mycket stålar på banken kommer du ha när du dör en långsam och plågsam död i ett skjul, kanske i stockholms ytterkanter en kall vinternatt.....
Citera
2009-11-13, 23:32
Medlem
Haha, det tror jag inte. Må det vara din historia ?
Citera
2009-11-14, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Troll

Citat:
Ursprungligen postat av SiamoNoi
Jag behöver verkligen hjälp med att reda ut denna skit. Mår psykiskt dåligt över att vara i en sådan här sits när jag alltid haft kontroll över det hela. Jobbet som tar på mig och har börjat skjuta efter allt hela tiden. "Fixar adressändringen sen osv tar det sen osv" Nu har jag fått nog. skrivit ett lapp om vad jag ska fixa.

Handlar om att göra en adressändring med mera. Fick en smäll på 4000 kr för byta bromsar på bilen denna månad. Pluss 2000 för att jag körde oförsäkrat.

Jag är annars väldigt mån om mina pengar och snål. Här nere ser ni en Snabbräknad kalkyl på mina fasta utgifter

Hyra: 2571
El: 500-700 (kvartal)
Bolån: 2000 (kvartal) Räntesats 1,39%
Bil: 400 kr just nu under vintern. under sommaren blir det 1500 mån
Internet: 299
Mobil: 599

Totalt: 6469 kr och då är det den "dyra" månaden med bolån och el

Sparande: 860 000
Skuld: 600 000
Bil 1 värde: ca 300 000
Bil 2 värde: 5000
Boende värde: 1 miljon
Lön: 13-14 000 efter skatt

Nu till det jobbiga, har kanske inget jobb nu till efter nyår. Inte med i facket och är 21 år. Vad gör jag då? Skjuter mig i huvudet ?

Kom med tips. Som ni ser så lever jag redan ganska snålt. Bara för jag fick oförutsätta räkningar på 6000 kr.

Jag är för snål för att betala räkningar och leva på sparpengar. Det kommer jag aldrig göra om det även om det innebär att jag måste sova på gatan.

Sluta trolla, detta är rent trams - du har inga problem... Lev på dina besparingar, sök dig till af, nån sketen krona lär du få - skaffa ett nytt jobb!. Tyvärr har din snålhet bitit dig i arslet eftersom du var för snål för att vara med i a-kassan. Låt det envetna tärandet på dina resurser påminna dig om hur jävla snål du har varit...

Om jag ska ge dig nåt råd - sälj bil 1 och lev för de pengarna medans du snabbt som fan skaffar dig ett jobb, sen är du på grön kvist igen och kan skaffa en ny skrytbil, för jag antar att du har den för att ragga fitta.. Sen kan det också redan nu vara dags att spara lite av det du får över på din lön...

Soc kan du fetglömma, så länge du har en enda tillgång så får du inte en spänn. Du kan ju skriva över dina tillgångar på dina föräldrar, då kanske du kan få soc, men först blir det till att leva på gröt och suga på marginalerna ett tag, kanske få en betalningsanmärkning och så. Är det värt det?
Senast redigerad av revodneb 2009-11-14 kl. 01:25.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in