2009-11-10, 23:32
Medlem
ettkilomjoels avatar
TJA!
Jag ska som sagt köpa en klocka eller flera stycken från en hemsida som heter runns.se, där står det när man ska betala det vanliga att man ska fylla i namn, postnummer, telefonnummer etc etc. Sen till betalningen där det låter lite fuffens i mina öron så står det så här exakt
Citat:
*Välj betalningsmetod

Kortbetalning
För att täcka kostnaderna med kortbetalning så måste vi tyvärr ta ut en avgift på 5kr.
5,00 SEK

Förskottsbetalning
Sätt in pengar på det här kontot. Swedbank 81505, 9140250763 (de fem första är clearingnummer). Kontakta mig om du inte använder internetbank. Märk inbetalningen med ditt fulla namn eller ordernumret som står på orderbekräftelsen. Ingenting skickas innan pengarna har kommit in. Jag skickar ett mail när jag har fått pengarna.

Jag väljer oftast Postförskott när jag handlar från internet.
Jag vet inte riktigt, känns det som man kan lita på denna man som vill sälja dessa billiga "ovanliga" Kina skit klockorna?
Någon som handlat därifrån innan som vet med säkerhet att allt går till som det ska?
Jag är väldigt försiktig med att betala med kort, litar inte på det nya kort samhället riktigt..

/ettkilomjöLLL
Citera
2010-05-15, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ettkilomjoel
TJA!
Jag ska som sagt köpa en klocka eller flera stycken från en hemsida som heter runns.se, där står det när man ska betala det vanliga att man ska fylla i namn, postnummer, telefonnummer etc etc. Sen till betalningen där det låter lite fuffens i mina öron så står det så här exakt

Jag väljer oftast Postförskott när jag handlar från internet.
Jag vet inte riktigt, känns det som man kan lita på denna man som vill sälja dessa billiga "ovanliga" Kina skit klockorna?
Någon som handlat därifrån innan som vet med säkerhet att allt går till som det ska?
Jag är väldigt försiktig med att betala med kort, litar inte på det nya kort samhället riktigt..

/ettkilomjöLLL

Du kan även handla mot faktura så kan du betala efter att du fått dina saker, postförskott kommer upp till sommaren, ha det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in