2009-11-10, 22:49
Medlem
Wrms avatar
Hej, det jag funderar över är hur endel lyckas ligga på ett rejält kcal överskott och inte lägga största delen runt midjan.
Tränar själv ganska bra nu och ligger på ett bra överskott.
Självklart gör jag ökningar överallt med det mesta verkar vilja lägga sig runt midjan. Inte lika väl portionerat som jag önskat, eller är det bara genetiken som spelar in?

Rätta mig gärna om jag har fel!

Jag har börjat att ha som vana att cykla i början av åtminstonde tre pass i veckan då jag kör intervall på runt 15minuter.
Så är det bara köra på med cykeln och peta i sig?
Jag är inte rädd för kilona, det jag är hellre är rädd för är underskott,

Tack på förhand
Citera
2009-11-10, 22:55
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrm
Hej, det jag funderar över är hur endel lyckas ligga på ett rejält kcal överskott och inte lägga största delen runt midjan.
Tränar själv ganska bra nu och ligger på ett bra överskott.
Självklart gör jag ökningar överallt med det mesta verkar vilja lägga sig runt midjan. Inte lika väl portionerat som jag önskat, eller är det bara genetiken som spelar in?

Rätta mig gärna om jag har fel!

Jag har börjat att ha som vana att cykla i början av åtminstonde tre pass i veckan då jag kör intervall på runt 15minuter.
Så är det bara köra på med cykeln och peta i sig?
Jag är inte rädd för kilona, det jag är hellre är rädd för är underskott,

Tack på förhand

Det är väl genetiskt och könsbaserat vart fettet lägger sig, antar att variationen på fettceller skiljer sig åt också. Räkna dina kalorier, det räcker med ett överskott på 500-800kcal för att få fina resultat. Det är enligt min mening onödigt att liga på mer än 800+.
Citera
2009-11-10, 23:25
Medlem
mamooshkas avatar
Har precis samma problem, och ligger på runt 500-800 kalorier i överskott. Antar att det inte är så mycket att göra någonting åt, får bara hoppas på att det går få bort relativt lätt sen när bulken är över :]
Citera
2009-11-12, 23:59
Medlem
Wrms avatar
Jo, det är väl så haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in