2009-11-10, 22:40
Medlem
Desertwalkers avatar
Hejsan!

För tillfället så pågår inspelningen av dokumentärfilmen "The Paranormal Truth".
Det är en lågbudget dokumentärfilm som kommer att handla mycket om myter, legender m.m som finns runtom i Västerbotten.

Jag är en av producenterna bakom det hela och vi är då totalt sju tycken som kommer att vara inblandade i hela inspelningen.

Vi har fått några alternativ för var vi ska göra en undersökning där det då ska (enligt myten) vara hemsökt.
För närvarande så har vi två ställen spikade där det ska vara väldigt mycket poltergeist aktivitet samt en plats där enligt husägarna det ska finnas en demon eller liknande.

Personer som är skeptiska till allt som är paranormalt kommer troligen att sucka och tänka "Nej inte någon ny version av Det okända" eller liknande, men det roliga är att vi kommer att ta allting ifrån två synvinklar.
Både den som då tror på paranormala fenomen samt för den som är skeptisk och kanske vill se allt ifrån en mer vetenskaplig synvinkel.

Därför så är några av oss som producerar denna dokumentär mer skeptiska.

För den som är intresserad av tekniska data m.m så kommer filmen att produceras i 1.78:1 med en Widescreen lins.
Ljudet kommer självklart vara Dolby Digital 5.1 Surround
Kamera som används vid inspelningen är en Canon XM2

Meningen med denna tråd är att jag gärna skulle vilja höra vad ni Flashbackare vill se in en dokumentär.
Därför så tänkte jag att ni som är då intresserade att medverka ska få skriva ett svar till denna topic där ni beskriver eran åsikt om det paranormala och varför ni vet att det finns "något mer", eller varför ni inte tror på det hela.
Alla som är med kommer självklart att få creds för det!

Ta er gärna en stund och kika in på våran hemsida http://www.imaginetv.tk
Vi finns även tillgängliga på YouTube, länken finns på hemsidan.

Det finns tyvärr ingen teaser,trailer eller liknande då vi väldigt nyligen startade med produktionen. (post-production arbetet blev just slutfört).
Om allting går som det ska kommer våran trailer att finnas tillgänglig Tisdag nästa vecka.

Denna dokumentär kommer att finnas gratis att ladda ner som DVD.
Beräknad speltid: 60 minuter.
Citera
2009-11-10, 22:56
Medlem
Gillar ideén med att ta det från två vinklar

Jag skulle tycka en diskussion mellan "en troende" och en skeptisk person av insatt slag, där de går igenom olika fenomen både sånt som ni har med. Även några större kända fall kan man ju också slänga in för att öka intresset hos folk...

Önskar stor lycka med projektet
Citera
2009-11-10, 23:01
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vägatlas
Gillar ideén med att ta det från två vinklar

Jag skulle tycka en diskussion mellan "en troende" och en skeptisk person av insatt slag, där de går igenom olika fenomen både sånt som ni har med. Även några större kända fall kan man ju också slänga in för att öka intresset hos folk...

Önskar stor lycka med projektet

Tackar!

Det kommer vi självklart att ha med
Vi ska försöka få en riktigt härlig diskussion mellan båda parterna!

En del av det svåra med att försöka få in mer stora kända fall är ju att vi inte har varit på kanske just det stället och filmat.
Men självklart kan vi ju eventuellt dra det som ett exempel osv.

Tack för ditt svar!
Citera
2009-11-10, 23:08
Medlem
Kan bli riktigt bra detta!
Jag är av den skeptiska sorten och de ska bli riktigt roligt att se om ni kan övertyga mig Längtar tills den släpps
Citera
2009-11-10, 23:14
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zla-an
Kan bli riktigt bra detta!
Jag är av den skeptiska sorten och de ska bli riktigt roligt att se om ni kan övertyga mig Längtar tills den släpps

Danke schön
Tycker själv att det kommer bli riktigt roligt att se slutresultatet.
Jag har gjort mycket inom lågbudgetfilm och denna produktion ser väldigt lyckat ut so far.
Senast redigerad av Desertwalker 2009-11-10 kl. 23:31.
Citera
2009-11-11, 06:00
Medlem
[Strange Days]s avatar
Jag håller mig extremt skeptiskt avvaktande till denna dokumentär.

Misstänker att det blir något liknande den där EVP-dokumentären som postades här i forumet för nån månad sedan.
Och den var ju inte direkt mycket att hänga i julgranen; alldeles för mycket snack och för lite hockey.

Min fråga är väl mest hur ni hade tänkt genomföra undersökningen.
Vilka typer av mätinstrument och inspelningsapparater kommer ni att använda er av för undersökningen, och hur har ni planerat den rent organisatoriskt?
Citera
2009-11-11, 08:56
Medlem
lNRIs avatar
Nej vad kul med en sån dokumentär
det är oftast de som har låg budget som blir de bästa, enligt mig och då har de heller inte pengar till att kunna fejka bra bevis också ;>
Bra också från två olika synvinklar så det blir en diskussion för sånt är väldigt intressant och då får man själv en tankeställare.

Hoppas ni får lite "bevis" och jag kommer definitivt se den
Citera
2009-11-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Hejsan!

För tillfället så pågår inspelningen av dokumentärfilmen "The Paranormal Truth".
Det är en lågbudget dokumentärfilm som kommer att handla mycket om myter, legender m.m som finns runtom i Västerbotten.

Jag är en av producenterna bakom det hela och vi är då totalt sju tycken som kommer att vara inblandade i hela inspelningen.

Vi har fått några alternativ för var vi ska göra en undersökning där det då ska (enligt myten) vara hemsökt.
För närvarande så har vi två ställen spikade där det ska vara väldigt mycket poltergeist aktivitet samt en plats där enligt husägarna det ska finnas en demon eller liknande.

Personer som är skeptiska till allt som är paranormalt kommer troligen att sucka och tänka "Nej inte någon ny version av Det okända" eller liknande, men det roliga är att vi kommer att ta allting ifrån två synvinklar.
Både den som då tror på paranormala fenomen samt för den som är skeptisk och kanske vill se allt ifrån en mer vetenskaplig synvinkel.

Därför så är några av oss som producerar denna dokumentär mer skeptiska.

För den som är intresserad av tekniska data m.m så kommer filmen att produceras i 1.78:1 med en Widescreen lins.
Ljudet kommer självklart vara Dolby Digital 5.1 Surround
Kamera som används vid inspelningen är en Canon XM2

Meningen med denna tråd är att jag gärna skulle vilja höra vad ni Flashbackare vill se in en dokumentär.
Därför så tänkte jag att ni som är då intresserade att medverka ska få skriva ett svar till denna topic där ni beskriver eran åsikt om det paranormala och varför ni vet att det finns "något mer", eller varför ni inte tror på det hela.
Alla som är med kommer självklart att få creds för det!

Ta er gärna en stund och kika in på våran hemsida http://www.imaginetv.tk
Vi finns även tillgängliga på YouTube, länken finns på hemsidan.

Det finns tyvärr ingen teaser,trailer eller liknande då vi väldigt nyligen startade med produktionen. (post-production arbetet blev just slutfört).
Om allting går som det ska kommer våran trailer att finnas tillgänglig Tisdag nästa vecka.

Denna dokumentär kommer att finnas gratis att ladda ner som DVD.
Beräknad speltid: 60 minuter.
Kul hittar ni rätt hus så blir skeptikerna kanske överbevisade, jag trodde att spöken var mest tysta men tillbringade en natt i ett hus där de var mycket högljudda, det huset låg i Jörnstrakten men är nu rivet. Lycka till
Citera
2009-11-11, 15:34
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Kul hittar ni rätt hus så blir skeptikerna kanske överbevisade, jag trodde att spöken var mest tysta men tillbringade en natt i ett hus där de var mycket högljudda, det huset låg i Jörnstrakten men är nu rivet. Lycka till

Hehe mjao.
Vi har haft lite problem idag med hus.. ett av husägarna vi kontaktade där det hade varit mest aktivitet ringde in idag och sa att hon ville avboka det hela.

Rätt så irriterande då det bara var två dagar tills inspelningen där.
Citera
2009-11-11, 15:35
Medlem
Desertwalkers avatar
Kan ju säga att idag har varit en inspelningsdag.
Om vi har tur så kommer jag hinna klart med redigeringen till en teaser på 40 sekunder ungefär.
Citera
2009-11-11, 19:01
Medlem
Desertwalkers avatar
Teaser ligger uppe!

Teasern finns nu tillgänglig att se på YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=N-PBxsAtvms&fmt=22

Komihåg att detta är en teaser och inte en trailer.
Därför visas det inte så mycket material.

Kom gärna med konstruktiv kritik!
Säg vad du tycker om den
Citera
2009-11-11, 19:11
Medlem
Kan tycka att ni ska säga "vi kommer att försöka ta reda på vad som är sant eller falskt och det är upp till er tittare att avgöra"

Inte att ni säger "vi kommer att ta reda på vad som är sant eller falskt"
För det kommer ni inte göra.

Intervjuerna måste vara mer seriösa, intervjun där en man svarar "Jag tror på det övernaturliga" det svarade ni med "du tror det?" det kan jag tycka att ni inte skulla ha sagt utan gått vidare i diskussionen. alternativet nu är ju att klippa bort det.

Ni kan ju även ha lite olika inlägg i filmen där ni frågar vanligt folk på stan vad dem tror på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in