2024-01-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Vadå stark balansräkning? Hela balansräkningen är ett luftslott. Dom värderar Instabee dubbelt så högt som Apotea. Det ena är en gigantisk förlustmaskin, medan Apotea ät en vinstmaskin som kan ge utdelning. Det var ju en artikel nyligen i DI om att aktier i kassaflödesnegativa aktier blivit nästintill värdelösa på den onotetade marknaden. Många investmentbolag har mängder med luft i balansräkningen och Kinnevik är värst i klassen.
Kanske det men jag köper hellre Investor eller Industrivärden. Nu drar ju Kinnevik in feta pengar bara i direktavkastning från Tele2 så lite kaxigt om den skulle kapa de grenen?
Senast redigerad av Truefighter 2024-01-11 kl. 18:13.
Citera
2024-01-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kinnevik var ju Jan Stenbecks verk, han är ju inte med oss längre och hans dotter är ju inte heller särskillt engagerad och om vi kollar hur stenbecksfärens andra innehav går så känns det som om deras storhetstid är förbi.

Hur kunde det tillåtas gå så illa med Viaplay till exempel? Svag ägarstyrning.

Jag rekar Behåll.

Jag håller med dig. Däremot är jag nog mer benägen att reka undvik.
Citera
2024-01-12, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Jag håller med dig. Däremot är jag nog mer benägen att reka undvik.

Tänkte reka sälj, byter till det nu!
Citera
2024-01-12, 19:26
Medlem
Citat:
Tänkte reka sälj, byter till det nu!
Kan du motivera ditt sälj på ren fundamenta?
Citera
2024-01-12, 19:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Kan du motivera ditt sälj på ren fundamenta?

Nej men på rent psykologiska grunder, Kinnevik utan Stenbeck i ledningen känns tämligen vagt och viaplayfiaskot var väl det som gjorde att mitt förtroende tog slut, har 410 Viaplayaktier som jag fick vid avknoppningen.
Citera
2024-01-12, 19:49
Medlem
Citat:
Nej men på rent psykologiska grunder, Kinnevik utan Stenbeck i ledningen känns tämligen vagt och viaplayfiaskot var väl det som gjorde att mitt förtroende tog slut, har 410 Viaplayaktier som jag fick vid avknoppningen.
Men är Viaplay det ända problemet som du ser det och som ändå inte är så relevant i dags läget? Jan Stenbeck är någon jag har stor respekt för men bolaget måste ändå fortsätta att utvecklas utan honom vid rodret.
Citera
2024-01-12, 19:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Men är Viaplay det ända problemet som du ser det och som ändå inte är så relevant i dags läget? Jan Stenbeck är någon jag har stor respekt för men bolaget måste ändå fortsätta att utvecklas utan honom vid rodret.

Cdon/Nelly och Qliro är även de ena riktiga bojsänken i min aktieportfölj så Viaplay är inte deras enda misslyckande.
Citera
2024-01-12, 19:57
Medlem
Citat:
Cdon/Nelly och Qliro är även de ena riktiga bojsänken i min aktieportfölj så Viaplay är inte deras enda misslyckande.
Men inget om nuläget och vilken fantastisk succe Tele2 har varit eller Boozt? Känns som att du lever lite i hur det var förut och inte blickar framåt med vad nu finns i portföljen?
Citera
2024-01-12, 20:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Men inget om nuläget och vilken fantastisk succe Tele2 har varit eller Boozt? Känns som att du lever lite i hur det var förut och inte blickar framåt med vad nu finns i portföljen?

Tele2 har ju varit bättre känns det som.
Köper hellre Peab och Volvo än Kinnevik idag.
Citera
2024-01-12, 20:09
Medlem
Citat:
Tele2 har ju varit bättre känns det som.
Köper hellre Peab och Volvo än Kinnevik idag.
Jo men ändå är det ju lite spännande detta här och med rabatten även i det stora hela då?
Citera
2024-01-12, 20:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jo men ändå är det ju lite spännande detta här och med rabatten även i det stora hela då?

Får väl tanka för 100k när utdelningarna kommer!
Citera
2024-01-12, 20:34
Medlem
Citat:
Får väl tanka för 100k när utdelningarna kommer!
Precis ge tillbaka lite till huvudägaren och som en chanspost?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in