2009-11-10, 20:07
Medlem
Går ett program på min skola och funderar på att byta lärosäte men problemet att programmet inte finns där utan bara i uppdelade kurser. Programmet består av 3 kurser (I, II, III) + 1 kurs som är mer "allmän" + 60 poäng av valbara kurser och jag kommer då ha läst de två första kurserna (I, II) på min skola + den "allmäna" och då har jag kvar sista kursen (III) + 60 poäng av valbara kurser.
Delar skolor som inte har programmet ut en examen om samlar "ihop" kurserna, varför finns isåfall de 3 första kurserna tillgängliga (1-30, 31-60, 61-90)? Hoppas ni förstår.

Eller ska jag gå kvar på min nuvarande, få min examen och sen byta när jag ska läsa vidare?
Är det bättre enligt er att ha läst kandidaten på en skola och mastern på en annan eller båda på samma? Spelar det ens någon roll?
Senast redigerad av CiCoro 2009-11-10 kl. 20:09.
Citera
2009-11-11, 12:27
Medlem
Någon?
Citera
2009-11-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro
Någon?

Det är svårt att uttala sig när man inte vet vilket ämne/program det gäller. Det borde inte spela någon roll varifrån du har en kandidatexamen när du tar en master. Enda problemet kan vara att vissa utländska universitet inte antar studenter från mindre ansedda svenska högskolor, men om du vill göra din master i Sverige torde det inte vara några problem.
Citera
2009-11-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossster
Det är svårt att uttala sig när man inte vet vilket ämne/program det gäller. Det borde inte spela någon roll varifrån du har en kandidatexamen när du tar en master. Enda problemet kan vara att vissa utländska universitet inte antar studenter från mindre ansedda svenska högskolor, men om du vill göra din master i Sverige torde det inte vara några problem.

Okej, har mejlat syon på skolan jag funderar över men vad tror du själv ang. att byta skola när man påbörjar sin master. Utbildningen är "politik-humaniora" inriktat så det är ingen ekonom/ingenjör/läkar-utbildning och jag undrar bara om det gör skillnad att ha gått på två olika skolor, vissa säger att det är bra om man håller sig på samma "nivå" eller börjar på en bättre och inte gör sin master på den minsta skolan. Har också lust att byta då den andra skolan har fler intressanta masterutbildningar än den nuvarande och tror inte att det skadar att byta men nyfiken är man över andras funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in