2009-11-10, 17:27
Medlem
Någon som kan tipsa om andra radioprogram eller liknande de nämnda som man kan ladda ner och lyssna på? Ett plus är ju om det är behagliga röster och allmänbildande.

Ursäkta om jag postat i fel forum, isf är det bara att lägga posten någon annanstans.

mvh
Citera
2009-11-10, 19:13
Medlem
Visionaires avatar
De två program du nämner är riktigt bra och jag har lyssnat på poddversionen av i princip alla. Om du är inne på P3 dokumentär för att få nutidshistoria kan jag tipsa om Aftonbladet som har gjort några inläsningar av tidningens special om svenska brott. Finns att ladda ner på en känd fildelningssida. Om du är den lagliga typen är P1 dokumentär inte att förakta. Det är inte den allmänna historien utan istället historier ur vanliga människors liv ofta. Min favorit är "Ett helt liv" som handlar om en nu vuxen man som hela sitt liv blivit utsatt för ett helvete av sin mamma. Ungefär "Pojken som kallades det"- fast på riktigt...

Om du gillar Sommar i P1 bör du självklart också se till att ladda hem Vinter i P1. Det är samma sak fastän det sändes på vintern. Inte sämre - bara ett annat namn.

http://www.sr.se/sida/poddradio.aspx?ProgramId=2332

"Vinter" ligger längst ner som Arkiverat program.
Citera
2009-11-11, 17:24
Medlem
Vinter var något helt nytt för mig, trevligt!
Befinner mig just nu i utomlands och vågar inte tanka olagligt, och länkarna till aftonbladet är brutna på hemsidan..

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in