2025-03-24, 19:01
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Lever gärningsmannen idag. Knappast för den typen av gärningsmän som njuter av att gäcka polisen i en telefonkiosk, vill säkert gäcka poliser igen som då mindre försiktig tas på bar gärning. Sitter på något mentalsjukhus eller är död.
Ja, kanske det. Eller också finns han någonstans i samhället och håller låg profil, lättad över att ha kommit undan, och tänker ta sanningen med sig i graven.

Det var en bra beskrivning av händelseförloppet, mycket troligt att det var så det gick till.
Citera
2025-04-07, 21:10
Medlem
Så efter utredning kom de alltså fram till att personen som blev anhållen typ 2013 inte var den skyldiga, trots erkännandet om att det var han som ringde samtalet?
Har fortfarande inte förstått varför han kallades till förhör från första början.
Citera
2025-04-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User365
Så efter utredning kom de alltså fram till att personen som blev anhållen typ 2013 inte var den skyldiga, trots erkännandet om att det var han som ringde samtalet?
Har fortfarande inte förstått varför han kallades till förhör från första början.

Har du mannens initialer?
Citera
2025-05-02, 16:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Hur vet man att det rörde sig om ett rånmord? Är det inte rätt ovanligt med grovt knivvåld mot ansiktet vid rån som går överstyr och leder till att rånoffret dödas med kniv? Känns ju mer personligt än stick mot bålen.
Citera
2025-05-03, 14:31
Medlem
jojlklois avatar
Lyssnade nyss på Svenska mord . Där pratar man om DNA och har det framkommit mer om han som ringde in
Citera
2025-05-05, 10:19
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hur vet man att det rörde sig om ett rånmord? Är det inte rätt ovanligt med grovt knivvåld mot ansiktet vid rån som går överstyr och leder till att rånoffret dödas med kniv? Känns ju mer personligt än stick mot bålen.
Det saknades 2000:- från Pers plånbok.
Citera
2025-05-10, 11:06
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det saknades 2000:- från Pers plånbok.

Det bevisar på att det var pengar som var orsaken till varför Per rånades. Då vid själva rånet visste inte rånaren som sprang mot telefonkiosken nära Karlaplan att Per levde som dog på KS akuten typ tio minuter senare. Varför visste rånaren (blivande rånmördaren) att Per hade pengar på sig typ 2000:- Jo för han hade som jag tidigare nämt varit på studenklubben där han såg Per stoppa ner dagskassan i en kasse eller innanför jackan som sedan följde efter Per tills han rånades vid Swartlings ridskola.
Citera
2025-05-28, 11:04
Medlem
Hej!

Jag kollade nyligen på en dokumentär gällande mordet på Per.

Jag har en alternativ teori på vad som har hänt. Jag tror inte att gärningsmannen var ensam den natten. Jag tror att det var två personer, en av dem ringde samtalet till SOS. Här har det skrivits att den personen som var misstänkt 2013 hette M*scha H*usberg (*i,*u). Jag har kollat på hans Facebookprofil och där kunnat knyta honom till en person som heter Muh*mmed H*idi (*a). Kollade igenom alla hans bilder och inlägg på FB och ser att han där vid två tillfällen markerat att han varit på en plats väldigt nära mordplatsen (givetvis inte året mordet skedde, FB fanns inte då) för ett tiotal år sedan.

Han ser ut att vara en tidigare missbrukare, han skriver om pissprov och annat och det finns en till profil med samma namn på FB som verkar tillhöra samma person, där står det att han gick på KTH. Några fler FB-detektiver som vill gräva lite? Finns en Muhammad Haidi på Eniro, men inte Muhammed som Facebookprofilen heter, kan det vara samma person? Om det är samma person så är han i exakt samma ålder som M*scha.

Vad tror ni?
Senast redigerad av RevalGaming2k 2025-05-28 kl. 11:06.
Citera
2025-05-28, 18:40
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevalGaming2k
Hej!

Jag kollade nyligen på en dokumentär gällande mordet på Per.

Jag har en alternativ teori på vad som har hänt. Jag tror inte att gärningsmannen var ensam den natten. Jag tror att det var två personer, en av dem ringde samtalet till SOS. Här har det skrivits att den personen som var misstänkt 2013 hette M*scha H*usberg (*i,*u). Jag har kollat på hans Facebookprofil och där kunnat knyta honom till en person som heter Muh*mmed H*idi (*a). Kollade igenom alla hans bilder och inlägg på FB och ser att han där vid två tillfällen markerat att han varit på en plats väldigt nära mordplatsen (givetvis inte året mordet skedde, FB fanns inte då) för ett tiotal år sedan.

Han ser ut att vara en tidigare missbrukare, han skriver om pissprov och annat och det finns en till profil med samma namn på FB som verkar tillhöra samma person, där står det att han gick på KTH. Några fler FB-detektiver som vill gräva lite? Finns en Muhammad Haidi på Eniro, men inte Muhammed som Facebookprofilen heter, kan det vara samma person? Om det är samma person så är han i exakt samma ålder som M*scha.

Vad tror ni?

Vidlyftiga teorier.

Mordpolisen efter att ha förhört samtliga på studentkåren såg säkert rånmördaren om han var ensam eller med någon, så redan där blev den frågan löst. Hade någon med mobilen tagit foto på den/dom som satt på klubben, så hade KTH kunnat identifiera dom om dom var gamla elever något år innan som hoppade av. För dom tog nog klassfoton som alla andra skolor gör.
Citera
2025-05-28, 18:43
Medlem
Citat:
Vidlyftiga teorier.

Mordpolisen efter att ha förhört samtliga på studentkåren såg säkert rånmördaren om han var ensam eller med någon, så redan där blev den frågan löst. Hade någon med mobilen tagit foto på den/dom som satt på klubben, så hade KTH kunnat identifiera dom om dom var gamla elever något år innan som hoppade av. För dom tog nog klassfoton som alla andra skolor gör.

Vad pratar du om? Bild med mobiltelefonen? Detta var 1996.

Vilka var det som såg rånmördaren menar du?

Är du hög?
Senast redigerad av RevalGaming2k 2025-05-28 kl. 18:51.
Citera
2025-05-28, 18:55
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevalGaming2k
Vad pratar du om? Bild med mobiltelefonen? Detta var 1996.

Det spelar faktiskt ingen roll. Att polisutredarna säkert frågade dom som var stammisar om någon dom inte sett tidigare som bara satt där utan att beställa någonting om dom var två eller bara en.
Citera
2025-05-28, 18:57
Medlem
Citat:
Det spelar faktiskt ingen roll. Att polisutredarna säkert frågade dom som var stammisar om någon dom inte sett tidigare som bara satt där utan att beställa någonting om dom var två eller bara en.

Vad pratar du om? Stammisar var?

Att man inte såg två st vid något tillfälle betyder inte att de inte var två vid ett annat tillfälle.

Tycker att du verkar så korkad att du lika gärna kan hålla helt tyst haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in