• 1
  • 2
2010-04-28, 22:31
Medlem
Mahhbechhs avatar
Har också samma problem. Kör Windows 7 Pro. Laglig kopia.

Funkade skitbra när jag bodde i göteborg i stort SGS-hus men sen flyttade jag till Lysekil (100/100 fiber) och skiten kopplar ner en gång i minuten. Exakt samma dator fast med Windows XP har fungerat klanderfritt på exakt samma Lysekilsuppkoppling i flera år tidigare.

Supertröttsamt... Vad göra?
Citera
2010-05-06, 23:41
Medlem
MrsYellows avatar
Har ett annat problem med internet..

När jag startar datorn tar det typ 5min före man kommer in på internet. Har detta problem på mina båda datorer (Stationär och Laptop). Kör Win7 64bit HomePremium. Nätverkskortet är Marvell Yukon 88E8071 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.

Har prövat koppla upp till flera olika routers men har alltid måsta vänta några minuter efter att datorn är startad för att få internetåtkomst.

Är inte ett så farlig problem men ack så störande att man alltid måste vänta. Någon som har en lösning på detta?
Citera
2010-05-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsYellow
Har ett annat problem med internet..

När jag startar datorn tar det typ 5min före man kommer in på internet. Har detta problem på mina båda datorer (Stationär och Laptop). Kör Win7 64bit HomePremium. Nätverkskortet är Marvell Yukon 88E8071 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.

Har prövat koppla upp till flera olika routers men har alltid måsta vänta några minuter efter att datorn är startad för att få internetåtkomst.

Är inte ett så farlig problem men ack så störande att man alltid måste vänta. Någon som har en lösning på detta?
Sånna där saker kan bero på ack så många saker, så går inte att besvara, du måste prova dig fram.
Vad man "kan" göra är att ta en titt i "Visa Händelseloggar" (loggboken) ifall det är ngt specifikt som sker.
Fixade liknande på en dator häromveckan, en HP. Där var det en tjänst som startades av Windows efter en tid enligt loggen. Ändrade denna slutligen via Services.msc från manuell till automatisk.

Sedan funkade det perfekt, internet omgående.

Annars kan du testa om det är fel i routern, genom att helt enkelt koppla bort den 2min.

Trial n Error
Citera
2010-05-07, 00:26
Medlem
MrsYellows avatar
Kollade i loggboken och har en jävla massa fel när jag startar dator... Men är lite noob i vad gäller datorer så jag vet inte vad jag skall göra till problemen. Här kommer dom åtminstonde

Det är exakt 1min och 30sek mellan de upprepade felen...
Citera
2010-05-07, 01:17
Medlem
hasenfrasens avatar
Kan du starta SSDP Discovery manuellt?

Starta en kommandotolk med admin-rättigheter och skriv: net start SSDP Discovery

Om den fortfarande inte går igång misstänker jag att du har en Security Suite som blockerar nätverkstrafik.
Citera
2010-05-07, 01:22
Medlem
MrsYellows avatar
Säger "felaktigt tjänstenamn"
Citera
2010-07-12, 22:32
Medlem
RosettaStoneds avatar
Har samma problem med ostabil åtkomst för win7.

Jag bor med två kompisar och för två av oss (mac, xp) fungerar det felfritt med vår router. Det gör det dock inte för kompisen med win7. Ibland kopplas det upp direkt, ibland behövs några avaktiveringar och ibland tar det ett par timmar.

Kör nu med tretton tecken på nyckeln, inaktiverad brandvägg och senaste drivrutinerna för nätverkskortet.

Tips?
Citera
2010-08-16, 20:30
Medlem
Jag har samma problem. Windows 7, och ett internet som faller ifrån var tredje minut.

Jag har provat med tipset i tråden. Någon som vet hur man blir av med skiten helt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in