2011-05-30, 00:49
Medlem
BThomass avatar
En dosa hemgjort snus räcker 2 dagar för mej. Men okay, jag tokpackar dosan när jag fyller på
Så det blir nog betydlig mer än dom 45-50gram en vanlig köpdosa innehåller
Citera
2011-06-02, 16:27
Medlem
Rakiis avatar
Jag har tagit mig i kragen nu med självdisciplinen och snusar bara fem stycken prillor om dagen i stället för femton som tidigare. Har ont om pengar nu före jag ska iväg på en resa, så måste spara pengar. Skönt att man slipper abstinensbesvären...
Citera
2011-06-02, 16:45
Medlem
Köper 1 stock vid löning och den brukar räcka 1 månad. Jag har snusat mer än 10 år.

Har slutat och hållt upp i några månader vid 2 tillfällen. Funderar på att göra ett nytt försök, men jag skjuter fram det hela tiden då jag gruvar mej för abstinensen. Nästa gång blir det dock till att sluta permanent.
Citera
2014-02-19, 00:04
Medlem
mustafaskagfixs avatar
Jag har kommit upp i en hisklig snuskonsumtion (anser jag). Snusar en dosa per dag och vill trappa ner. Har ni några tips för att lindra abstinensbesvären? Har också noterat att jag kan bli gäspig och seg när i stunder då jag intar två på samma gång men kan ändå inte hålla mig ifrån det.. Help. / En kontraproduktiv snusjunkie
Citera
2014-02-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustafaskagfix
Jag har kommit upp i en hisklig snuskonsumtion (anser jag). Snusar en dosa per dag och vill trappa ner. Har ni några tips för att lindra abstinensbesvären? Har också noterat att jag kan bli gäspig och seg när i stunder då jag intar två på samma gång men kan ändå inte hålla mig ifrån det.. Help. / En kontraproduktiv snusjunkie
Håll snusen inne i 3 timmar för varje prilla. går 2 dosor i veckan för mig så blir jävligt billigt.
Citera
2014-02-19, 09:52
Medlem
Beror på vad jag gör
Citera
2014-02-19, 18:22
Medlem
Svårt att säga. Det fluktuerar ganska mycket beroende på hur upptagen man är med annat.

Röker i grova genomsnitt dock tre stopp pipa per dag i nuläget.
Citera
2014-02-20, 05:43
Medlem
christerys avatar
I Sverige 2 cigg om dan ungefär, men då ½dosa grov.

I Thailand 10-15 cigg om dan men 1dosa snus på 7 dagar (ransonerar pga den dåliga tillgången och jag har bara med mig 30 dosor).

Men det varierar, när jag låg hemma sjuk och inte kunde sova pga värk så gick det lätt en dosa eller två om dan. I stugan när det är nåt projekt/jakt på gång så kan det stanna av snusandet helt och hållet nån dag.
Citera
2014-02-20, 13:35
Medlem
En dosa varannan dag, ungefär.
Beror ju på vilken snus de är. Rapé håller ju längre än kaliber men skulle ändå uppskatta det till en varannan dag.
Citera
2014-02-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Älskar snus! Har snusat sen jag va 13.

Snusar ganska exakt en dosa portionssnus per dygn. 24 snusar/per dygn alltså. Kedjesnusar, har ALLTID en snus i käften. Snusar även på natten och byter då snus två, tre gånger. Jag kysser med snus inne. Inga problem med den kategorin kvinnor jag får till det med. Har bytt ner mig från General portion till Granit portion pga priset som börjar bli tokjobbigt. Fattar mig för övrigt inte på "white-varianter".

De gånger jag funderat på att flytta till utlandet har en viktig fråga varit hur fan jag ska göra med snuset.

Jag tänker ALDRIG sluta snusa. ALDRIG!!!! Jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag...

Nån mer som snusar dygnet runt förresten?

Tjenare!
Jag gör exakt som du gör snus dag/natt
så runt en dosa om dagen blir det, en stock räcker ungefär 1vecka, ibland mer, ibland mindre, beror dock på vad man gör
Citera
2014-02-20, 18:20
Medlem
Big.Bangs avatar
1-2 prillor per dag. Använder en prilla flera gånger.
Citera
2014-02-23, 02:32
Medlem
3487s avatar
På vardagar brukar jag röka ungefär ett halvt paket om dagen men på helgerna kan det vara upp mot 2 paket på en kväll, Jag blir så jävla röksugen när jag dricker. Snusa gör jag inte så ofta så det blir nog högst 2 dosor i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in