Citat:
Ursprungligen postat av
zamboni11
"Kommuniké från Investor AB:s årsstämma den 12 maj 2015" :
"Aktieägare Thorwald Arvidsson
Årsstämman avslog aktieägaren Thorwald Arvidssons samtliga förslag.
Jag blev tvungen att följa upp det och hamnade på Flashback. På nåt sätt blev jag inte överraskad.
Kände samma sak som du, tänkte att jag måste undersöka närmre vem han är och så klart på Google hamnade denna tråd högst upp.
Det senaste jag såg från honom är från Investment Öresunds stämma:
Citat:
19. Beslut om förslag från aktieägaren Thorwald Arvidsson om att årsstämman ska besluta att:
a) anta en nollvision beträffande arbetsplatsolyckor inom såväl bolaget som dess portföljbolag,
b) uppdra åt bolagets styrelse att tillsätta en arbetsgrupp för att förverkliga denna nollvision,
c) resultatet årligen skriftligen ska avrapporteras till årsstämman, förslagsvis genom att rapporten tas in i den tryckta årsredovisningen,
d) anta en vision om absolut jämställdhet på samtliga nivåer inom såväl bolaget som dess portföljbolag mellan män och kvinnor,
e) uppdra åt bolagets styrelse att tillsätta en arbetsgrupp med uppgift att på sikt förverkliga även denna vision samt noggrant följa utvecklingen på såväl jämställdhets- som etnicitetsområdet,
f) årligen avge en skriftlig rapport till årsstämman, förslagsvis genom att rapporten tas in i den tryckta årsredovisningen,
g) uppdra åt styrelsen att vidta erforderliga åtgärder för att få till stånd en aktieägarförening i bolaget,
h) ledamot av styrelsen inte tillåts fakturera sitt styrelsearvode via juridisk person, svensk eller utländsk,
i) valberedningen vid fullgörande av sitt uppdrag ska fästa särskilt avseende vid frågor sammanhängande med etik, kön och etnicitet,
j) i anslutning till h) ovan uppdra åt styrelsen att genom hänvändelse till regeringen peka på önskvärdheten av en regeländring på ifrågavarande område,
k) uppdra åt styrelsen att genom hänvändelse till regeringen framföra önskemål om att genom en förändring av det juridiska regelverket avskaffa möjligheten till s.k. rösträttsgradering i svenska aktiebolag,
l) uppdra åt styrelsen att genom hänvändelse till regeringen framställa det önskvärda i att det tillskapas en nationell s.k. politikerkarantän, och
m) uppdra åt styrelsen att utforma ett förslag till representation för de små och medelstora aktieägarna i såväl bolagsstyrelse som valberedning, att föreläggas årsstämman 2017, sker dessförinnan eventuellt inträffande extra bolagsstämma, för beslut.
20. Beslut om förslag från aktieägaren Thorwald Arvidsson om ändring av bolagsordningen
https://poit.bolagsverket.se/poit/Pu...bar.presentera
Är han verkligen frisk denna man eller vill han bara få uppmärksamhet och har för mycket fritid?
När man kör en Ratsit på han så verkar det som att han inte ens är skriven i Sverige...